czwartek, 22 października 2020 r., imieniny Halki, Kordiana, Kordelii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Miasto chce rozwiązać korki na Starym Mieście. Jakie są plany?

Kto wyjeżdża z Ostrołęki w godzinach szczytu ten wie, że należy uzbroić się w cierpliwość, szczególnie jeśli chcemy przeprawić się przez Narew. Stare Miasto coraz bardziej się korkuje, ale cóż się dziwić, skoro wszystkie drogi prowadzą na dwa mosty, a te w jedno rondo. Miasto szuka rozwiązania problemu.

Już w czasie wakacji, gdy uliczny ruch wzmagał się jeszcze bardziej za sprawą turystów podróżujących przez środek Ostrołęki z Warszawy w kierunku Mazur, samorząd miasta zdecydował o dodatkowym zarządzaniu ruchem w okolicach placu Bema.

Reklama

W godzinach szczytu i w piątki miasto się korkuje

W godzinach szczytu, około godz. 16.00 przy placu Bema pojawia się strażnik miejski, który kieruje ruchem. To pomocne rozwiązanie, bo pozwala na upłynnienie komunikacji. Niestety, nie rozwiązuje problemu kompleksowo. Nasze miasto coraz częściej się korkuje, szczególnie w piątki. Uliczki Starego Miasta są wówczas wypełnione sznurami aut, które oczekują na możliwość przeprawienia się przez Narew. Zakorkowane są plac Bema, króla Jana Kazimierza, Berka Joselewicza, Mazowiecka, Orzeszkowej, Głowackiego, Kościuszki, Farna, Świętokrzyska i dalej, Staszica, Bogusławskiego, Mostowa, Traugutta, Witosa. Korki sięgają coraz dalej.

Miasto szuka rozwiązań

W sierpniu tego roku miasto podpisało umowę z przedstawicielem firmy prowadzącym działalność "MK Projekty Drogowe". Umowa dotyczy opracowania projektu zmiany stałej organizacji ruchu na ulicach Starego Miasta w Ostrołęce mających na celu upłynnienie ruchu kołowego i zmniejszenia zatorów drogowych. Projekt opiewa na kwotę 19 tys. 500 zł brutto.

Reklama

Najpierw obserwacje i pomiary natężenia ruchu, później propozycje rozwiązań

O sprecyzowanie planów zapytaliśmy w miejskim ratuszu. Okazuje się, że firma z którą ratusz podpisał umowę, najpierw przeprowadzi obserwacje i pomiary, następnie przedstawi propozycje zmian w istniejącej organizacji ruchu.

- Głównym założeniem projektu jest poprawa płynności ruchu kołowego na ulicach Starego Miasta. Na podstawie przeprowadzonych obserwacji i pomiarów natężenia ruchu drogowego (struktury rodzajowej i kierunkowej ) projektant ma za zadanie zaproponować zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Obecnie trwają prace projektowe - (prace analityczne) - informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta w Ostrołęce.

Jakie rozwiązania zaproponuje projektant i czy uwolnią one Ostrołękę z korków? To się okaże.

A jakie wy proponujecie rozwiązania? Zapraszamy do dyskusji.

Wyświetleń: 20699 komentarze: 126
19.09.2020, 09:51r. Drukuj




Powrót


Adam @ 09:59, 19.09.2020

IP: 194.50...106

Elementy ronda turbinowego na rondzie Siemowita... tylko jak to sie ma do istniejacego juz warsztatu ktory jest przy zjezdzie z tzw. starego mostu po prawej stronie. Ktos wydal zgode na inwestycje bez pomyslenia o przyszlosci.

Xxx @ 10:15, 19.09.2020

IP: 37.47...12

Na zdrowy chłopski rozum, nie ma szans na rozwiązanie problemu jeżeli ruch z obu mostów jest skierowany do jednego ronda...
Wg mnie jedynym sposobem jest zbudowanie jeszcze jednego mostu tylko nie do tego samego ronda bo to była by paranoja....
A na takie analizy szkoda kasy...

spec @ 10:17, 19.09.2020

IP: 94.254...207

Proponuje zmienić kierunek ruchu na ulicy Kilińskiego, a pojazdy wjeżdżające do miasta od strony nowego mostu pokierować w ul. Berka Joselewicza

Kierowca @ 10:18, 19.09.2020

IP: 37.248...22

Najlepsze rozwiązanie to Dokończenie obwodnicy od cpnu na goworowskiej do warszawskiej z mostem samochodowym w okolicach kolejowego

Oka @ 10:24, 19.09.2020

IP: 2a00:f41...2fc7

Zrobić wiadukt z nowym rondem za mostem i dwa małe ronda przy wyjazdach z padlewskiego i słonecznej, jak na Starzyńskiego i nieporencie i jedziemy. A jak nie ma kasy to sprzedać stary szpital komendę i basen.

zrobię za 3 tysiące @ 10:56, 19.09.2020

IP: 2a01:110f...60e5

1. Dokończyć obwodnicę Załuski,
2. Przebudować rondo Siemowita wykonując bezkolizyjne skręty w prawo
3. Poszerzyć Stacha Konwy,
lub
4. Przebudować rondo Siemowita na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, która w zależności od pory dnia będzie dostosowywana do warunków drogowych

1 @ 10:58, 19.09.2020

IP: 37.47...38

most kolejowo samochodowy. obecny kolejowy jest remontowany, można go przerobić na KOLEJOWO-SAMOCHODOWY takie rozwiązania w polsce istnieją i u nas sprawdziły by się

ja @ 11:05, 19.09.2020

IP: 87.205...9

zrobić zjazd z mostu starego, który będzie szedł za warsztatem gazowym do drogi myszynieckiej, taki objazd osoby te nie wjeżdżały by na rondo. Tam poszerzyć i zrobić pas wąłaczający się do ruchu.

OBWODNICA @ 11:12, 19.09.2020

IP: 5.184...148

Dokończyć zaplanowaną-rozpoczętą obwodnicę wraz z likwidacją świateł przy kościele Św. Franciszka+ budowa mostu w okolicy Grabowa. Dlaczego miasto czeka z wykupem gruntu pod tę obwodnicę. Za kilka lat będzie tam osiedle , i co wtedy?

Real @ 11:38, 19.09.2020

IP: 5.173...85

Trzeci most żadna władza przed tym nie ucieknie, czekanie z tą inwestycją to krok w tył.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:40, 19.09.2020

IP: 217.146...87

Przypomnieć Mateuszkowi kłamczuszkowi, jak to w kampanii wyborczej do samorządów, obiecywał Ostrołęczanom zbudowanie estakady, rozwiązującej problem ronda Siemowita - jak obiecał, to niech się wywiąże.

Gdzie jest poseł i senator z Ostrołęki, dlaczego nie egzekwują wywiązania się z tej obietnicy?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:42, 19.09.2020

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Trzeci most żadna władza przed tym nie ucieknie, czekanie z tą inwestycją to krok w tył."

Tak, to jest jedyne możliwe rozwiązanie, tyle tylko, że na to trzeba skądś mieć pieniądze, a póki co, miasto co roku płaci 11 milionów złotych za obsługę długu pozostawionego przez poprzednie władze, które przez 12 lat nie zrobiły nic, poza obrzydzaniem Ostrołęczanom "obwodnicy".

Adam @ 11:52, 19.09.2020

IP: 205.201...80

Trzeci most i obwodnica albo:
-Zakaz wiazdu ciężarówek na obydwa mosty
-Zakaz wiazdu na samochodów marki Audi, Mercedes, BMW i Seat na obydwa mosty
-Zakaz wiazdu posiadaczom działek na "Bemowie" a mieszkającym w Ostrołęce w blokach.
Myślę że do puki nie będzie realnych rozwiązań to będzie najlepsze.
19 tyś za obserwację korków w mieście????

hmmm @ 12:10, 19.09.2020

IP: 83.28...119

do Jana, jakby obserwować aktywność posła na obradach sejmu oraz poszukać jego osiągnięć dla ostrołęki, to jasnym wydaje się, że poseł nie został posłem aby pomagać ludziom, tylko dla uzyskania możliwości...

Filot @ 13:21, 19.09.2020

IP: 77.112...92

Dwie estakady jedna prosto z starego mostu w kierunku Warszawy oraz jedna w prawo w kierunku kadzidła pod nim te rondo co jest i problem rozwiązany

Elo @ 13:33, 19.09.2020

IP: 94.254...230

W końcu jakieś działania. Liczę na prezydenta i mam nadzieję że do końca swojej kadencji poprawi ruch samochodowy w mieście.

@ @ 14:41, 19.09.2020

IP: 37.47...194

Z artykułu wynika że problemem są zatory na starym mieście , a o tym że powstają i są na Warszawskiej i Stacha Konwy jakoś ojców miasta nie boli .

ehhhh @ 15:33, 19.09.2020

IP: 2a01:110f...2348

bardzo dziękuję, że ktoś się w końcy tynm zainteresował, poprzednia władza w du..dzie miała problemy mieszkańców, tylko muzeum i muzeum, od tego muzeum to się chce.....

Kkk @ 15:34, 19.09.2020

IP: 5.184...77

Bo co za idio ta zatwierdził nowy mistrz o dwóch pasach zamiast odrazu zrobić 4 lub nawet 6 pasów a nie tylko wydać pieniądze podatników i mieć w dup ie bo siedzi w Warszawie i ma w du pie wszystko

Straznik? @ 16:14, 19.09.2020

IP: 37.47...249

Ten strażnik coś upłynnia? Ostatnio jak strażnik kierował ruchem to w korku stałem już na skrzyżowaniu 11 listopada i hallera!

Grzegorz @ 16:57, 19.09.2020

IP: 37.47...110

No co wy przecież rondo Siemowita to rondo z prawdziwego zdarzenia . Wybudowane chyba w latach 90 to było coś dwa pasy duże okrągłe jak arbuz. Cud miód. I od budowy nic się nie zmieniło . Most za tyle kasy zrobili węższy niż był drogi dojazdowe też węższe po co się teraz niby pytają co zrobić ? Ja wam powiem oddajcie nam tą drogę z przed remontów gdzie przed rondem do mostu były dwa pasy . Gdzie za mostem do swiateł były dwa pasy. Nawalili wypierdków wysepek i grom wie czego aby zwolnić ruch a teraz się pytają co zrobić.
Rondo i stacha konwy przez 20 lat nie ruszane tylko co kilka metrów wysepki nawalone i się ktoś dziwi że korki. Pan redaktor też pisze głupoty że żal czytać . Codziennie o 8 9 -15 17 jest ten sam problem bo ludzie z pracy wychodzą i za most wyjeżdżają . Wiem bo codziennie w tym korku stoję. Może nie tak dużym jak się po skończonej kwarantannie zdarzył ale wtedy korek był w Warszawie Ostrołęce I w większych miejscowościach po drodze na mazury. Co się dziwić jak pół polski na mazury wyjechało .

Ja @ 17:13, 19.09.2020

IP: 79.185...130

Stare miasto można odetkać robiąc z placu Bema rondo.

Marian też kierowca @ 17:34, 19.09.2020

IP: 178.235...226

Kierowca ma rację, popietam!
"Najlepsze rozwiązanie to Dokończenie obwodnicy od cpnu na goworowskiej do warszawskiej z mostem samochodowym w okolicach kolejowego"
Połączyć rądo z Goworowskiej do rąda na Warszawskiej tym nietalego salonu Toyoty.

Elwira @ 17:45, 19.09.2020

IP: 31.0...152

Jak widać bez sypania cukru też da się by były słodkie ciasteczka, ktoś zgarnie 20 tys i dalej będzie jak było czyli bezpieczny wolny przejazd jakieś 5 km na godzinę
To miasto jest zbudowane dla furmanek nie dla aut

Ja @ 17:45, 19.09.2020

IP: 94.254...205

Przecież będzie budowany most kolejowy, to czemu nie połączyć go od razu z przejazdem dla samochodów na pewno rozwiązało by to problem dla mieszkańców Olszewa- Borek

Gość @ 18:00, 19.09.2020

IP: 2a00:f41...eab8

Most kolejowy ma być rozebrany, a w jego miejsce będzie prom.

tl @ 18:37, 19.09.2020

IP: 188.146...201

Co tak późno? Trzeba było zaraz po wyborach zacząć działać w temacie korków.

1. Napisać wniosek o dofinansowanie do budowy estakady, która jest obiecana przez premiera. Szybko ją zbudować, nie tak jak się wlokła budowa Blachnickiego czy Ostrowskiej.

2. Wspierać inicjatywę budowy obwodnicy Ostrołęki oraz mostu starosty.

Bolek @ 18:38, 19.09.2020

IP: 2a00:f41...7381

Myślę że najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie przez firmy czasu przcy w różnych godz. np 7 , 8 ,9.Automatycznie zakończenie pracy też w przesuniętych godzinach. Taki rozklad godzin pracy rozwiązałby istniejący pro lem.

On @ 18:51, 19.09.2020

IP: 188.146...231

Wykorzystać stary most kolejowy na wyjazd z miasta.A dla kolei wybudować drugi i nie marnować kasy na jakieś projekty to zły pomysł.

hmmm @ 18:53, 19.09.2020

IP: 2a01:110f...a65f

lepiej późno niż przez 20 lat wcale. Sponsorami codziennych korków są były prezydent oraz obecny, mało aktywny, poseł. Gratulujemy. Patrząc na aktywność pana posła w sejmie, można wysnuć wniosek, że poseł nie poszedł do sejmu aby reprezentować ludzi którzy go wybrali, poszedł tam, dla możliwości...

Kierowca @ 18:56, 19.09.2020

IP: 188.147...171

Padło tu kilka ciekawych rozwiązań. Do sprawy można podejść w dwojaki sposób. Pierwszy to poprawa sytuacji na dziś, czyli przebudowa ronda siemowita. Można tu się zastanowić nad kilkoma rozwiązaniami mianowicie trzeci pas do prawo skrętu z ulicy Stacha Konwy w kierunku Warszawy co by usprawniło ruch od strony Olsztyna. To samo można zrobić od strony Warszawy w kierunku starego miasta i tu bym wziął pod uwagę likwidację tego parkingu na tym rogu. Kolejną rzeczą i wręcz kluczową to dwa pasy zjazdowe z ronda w kierunku Olsztyna pierwszy dla ruchu z mostu od Traugutta (prawo skręt bez wjazdu na rondo) a drugi dla ruchu z ronda. Myślę że te rozwiązanie znacznie upłynniło by ruch w każdym kierunku. Teraz geodeci,projektanci, architekci i do roboty czy to wszystko jest możliwe. Drugi sposób to podejść do sprawy perspektywicznie i myśleć poważnie o wiadukcie i podobnych rozwiązaniach... Z kolei nie sądzę że kolejny most tak bardzo pomoże ponieważ ruch na tym rondzie to ruch lokalny a nie tranzytowy i nie jestem pewien czy mieszkaniec np:Łęgu Przedmiejskiego,Kadzidła itd. będzie jechał na drugi koniec Ostrołęki żeby obwodnicą wyjechać w Olszewo-borkach. Dziękuję.

Przechodniem @ 20:09, 19.09.2020

IP: 5.184...57

Najtańszym i realnym rozwiązaniem jest odseparowanie ruchu do i z obydwu mostów.
Największe obciążenie poranne to ruch od strony Myszyńca i podostrołęckich osiedli, popołudniowe to powroty do domu w tę stronę. Warszawska jest zdecydowanie mniej obciążona.
Zatem, ze starego mostu droga na Myszyniec omijająca rondo, prawoskręt.
Połączenie drogi warszawskiej z myszyniecką jeszcze jednym rondem, przed fortami, z wylotem w okolicach stacji benzynowej, a może nawet dalej. Na kolejnym węźle można by skanalizować ruch z Łęgu, Zabrodzia, Łaz i Warszawy.
I coś, co na pewno nie przejdzie. Dwukierunkowa Kilińskiego z zakazem parkowania na całej długości.

Artur @ 20:24, 19.09.2020

IP: 89.65...55

Problem nawet nie jest samo rondo, a korki które tworzą się za nim. Trzeba w pierwszej kolejności upłynnić ruch za rondem, a później zająć się samym rondem.
Wystarczy porównać korki poranne i popołudniowe. Z rana nie większych problemów z wjazdem i zjazdem z ronda w stronę Ostrołęki, a po południu nie da się zjechać z ronda w stronę Mazur czyli to jest pierwszy etap do rozładowania korków. Zrobicie wiadukty na rondzie, a ludzie zamiast stać na rondzie to będą stać na tych wiaduktach.
Niech to będzie jakaś sensowna analiza problemu, a nie założenie że rondo jest winne wszystkiego

4444444 @ 21:25, 19.09.2020

IP: 176.109...165

a ja proponuję wprowadzić gotowe czy też przygotowane rozwiązanie z programu wyborczego prezydęta

KURP44 @ 21:43, 19.09.2020

IP: 188.146...50

Przebudować ulicę Stacha Konwy zgodnie z projektem, który czeka na realizację od kilkunastu lat.

Sk/mUTEK @ 22:26, 19.09.2020

IP: 185.166...236

2 LATA
I WŁADZA ZAUWAŻYŁA KORKI
19,5 TYS PLN NA PROJEKT
ŚLICZNIE
CIERPLIWIE WSZYSCY CZEKAJĄ
- W KORKACH

laughing tongue laughing

Proponuje władzom miasta

Prawo - brzeżną część miasta oddać gminie Olszewo-Borki niech się PIS martwi.
A lewo - brzeżną Rzekuniowi

i z głowy kłopoty

@tl @ 22:47, 19.09.2020

IP: 2a01:110f...a58

Odezwał się mędrzec od siedmiu boleści laughing laughing laughing

Sk/mUTEK @ 22:50, 19.09.2020

IP: 185.166...236

ZALETY
- mniejsze podatki od nieruchomości.
- dzieci z kartą wielkiej rodziny będą miały tańsze bilety choć by na basen w Ostrołęce
- SLD nie będzie musiało planować

tongue laughing tongue

Ze co? @ 22:56, 19.09.2020

IP: 176.109...214

Faktycznie, firma zarejestrowana w III 2020 roku zapewne ma bogate doświadczenie by opracować ten projekt.

Studio Projektowe ARTUS @ 23:48, 19.09.2020

IP: 94.254...221

Zlikwidować McDonald, stację paliw i ten hangar, następnie przebudować rondo oraz zrobić oddzielny zjazd ze starego (nowego) mostu w kierunku na Kadzidło. Następnie przebudować ulicę Stacha Konwy - zrobić po dwa pasy w każdym kierunku oraz rondo przy zjeździe na Łęg. Zjazd w kierunku Białobieli zlikwidować.Zrobić połączenie z ulicą Słoneczną.

Krzyś @ 00:17, 20.09.2020

IP: 83.28...221

@tl

"1. Napisać wniosek o dofinansowanie do budowy estakady, która jest obiecana przez premiera. Szybko ją zbudować, nie tak jak się wlokła budowa Blachnickiego czy Ostrowskiej."

Skąd masz pewność, że taki wniosek nie został napisany? Może był tylko władze centralne mają w poważaniu nasze miasto i problemy jego mieszkańców.

😂 @ 02:30, 20.09.2020

IP: 2a00:f41...a522

Nigdy nie będzie dobrze w Ostrołęce.😂👎

tl @ 07:04, 20.09.2020

IP: 188.146...143

Krzyś @ 00:17, skąd masz pewność, że wniosek o dofinansowanie do budowy estakady został przez obecne władze napisany? Nigdzie o tym nie znalazłem informacji.

Władze miasta mają w głębokim poważaniu nasze miasto i problemy jego mieszkańców.

"W programie wyborczym w 2018 roku znalazł się punkt "Trasy wylotowe bez korków". Brzmiał on następująco:
"Zrealizujemy inwestycję polegające na przebudowie skrzyżowań ul. Stacha Konwy z ul. Słoneczną i Padlewskiego. Zmierzymy się z największym wyzwaniem, którym są korki przy wjeździe na rondo na ul. Warszawskiej. Przygotowaliśmy kilka tymczasowych rozwiązań związanych z poszerzeniem pasów drogowych i zmianą organizacji ruchu na Starym Mieście. Wprowadzimy je przed upływem roku".

Skoro kilka lat temu były przygotowane tymczasowe rozwiązania, a zmniejszenie korków miało wymagać kilku zmian w organizacji ruchu, to chyba nie pozostaje nic innego, jak zacząć to realizować."

Ziom @ 07:15, 20.09.2020

IP: 94.254...52

Na szybko dokończyć obwodnicę Załuski, później obwodnica Teodorowo- leg przedmiejski a następnie pseudo obwodnica Ostrołęki czyli obwodnica Lelisa... I już będzie dużo lepiej...

Sss @ 07:53, 20.09.2020

IP: 31.0...119

Zasypać narew

kulson @ 08:23, 20.09.2020

IP: 188.146...121

A czy Kulik nie ,, sypał " jak z rękawa pomysłami i rozwiązaniami w kampani wyborczej ? A teraz musi aż firmę zatrudnić zeby mu rozwiązanie znalazła ?
No ludzie 😂 !

Xx @ 09:01, 20.09.2020

IP: 5.173...96

Szybkie zjazdy... W senie takie że nie wierzdzami na rondo.... Pas oddzielny tylko do skręcania w prawo zaraz przy radzie...

Kurpś @ 09:18, 20.09.2020

IP: 89.230...20

Zamknąć wszystkie drogi wjazdowe do miasta. Są miasta ze strefami wolnymi od LGBT to Ostrołęka niech będzie strefą wolną od niekurpsi.

xxx @ 09:35, 20.09.2020

IP: 31.41...34

Wprowadzić gotowe rozwiązania z programu wyborczego prezydenta , a pierwsze ruch na Kilińskiego odwrócić!!!!!!!!!!!!!!!

Pomysł @ 10:19, 20.09.2020

IP: 37.248...69

A może wjazd do miasta zrobić nowym a wyjazd tylko starym -nowym od Traugutta z wyłączeniem tirów i zakazem ich poruszania 14-18 i 6-9 godz

do Sk/mUTEK @ @ 10:19, 20.09.2020

IP: 79.185...228

W latach 2014 - 2018r władza nie widziała korków tylko nagrody.

https://www.moja-ostroleka.pl/art/1550571042/kolko-wzajemnej-adoracji-znamy-wyniki-audytu
-w-ratuszu

Pomysl @ 10:22, 20.09.2020

IP: 37.248...69

nowy most z dwoma pasami w jedna stronę ze skrętem w lewo na Bema ,prosto i w jednokierunkowa w prawo przy straży miejskiej i wszystko sie rozjedzie po mieście

tl @ 10:28, 20.09.2020

IP: 188.146...134

do Sk/mUTEK @ @ 10:19, od 2018 roku premie i nagrody podobne, a korki coraz większe, bo "kółko wzajemnej adoracji" dopiero teraz pyta nas co ma robić.

aw @ 10:46, 20.09.2020

IP: 95.49...195

przekierować cały ruch z nowego mostu w kierunku ronda na Przasnysz , w takim układzie ruch z mostów rozłoży się na dwa ronda

kurp @ 10:50, 20.09.2020

IP: 83.6...107

pamietacie kto wydal zgode na mcdonalda i warsztat samochodowy , przy samym rondzie w tak newralgicznym punkcie

DR INŻ @ 11:29, 20.09.2020

IP: 83.28...221

Etap I

Wprowadzić zakaz dla poj. ciężarowych w godzinach 6:00 - 9:00 i 15:00 - 18:00 z wyłączeniem firm działających (płacących podatki) na terenie powiatu Ostrołęckiego. Wybudować wagi na wjazdach i kontrolować kierowców tak jak to było w Łomży czy Warszawie.

Etap II

Przebudować rondo Siemowita do lewoskrętów, poszerzyć do 4 pasów Konwy i Warszawską (przynajmniej do ronda Łupaszki)

Etap III

Dokończyć pętlę miejską (tzw. obwodnicę Załuski) do ronda Łupaszki

Etap IV

Zmobilizować GDDKiA do działania w sprawie budowy obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej 61 z budową nowego mostu w okolicach Nożewa włącznie. Ten projekt w dziwnych okolicznościach został zmieniony na obecnie proponowaną obwodnicę Olszewa-Borek dzięki czemu miasto straciło szansę na inwestycję, która może realnie odciążyć Ostrołękę i jej okolice.

tl @ 11:53, 20.09.2020

IP: 188.147...222

DR INŻ @ 11:29,

Etap I, w takim razie należy zbudować w okolicy most dla ruchu ciężkiego.

Etap II, co da zwiększanie przepustowości przez miasto? Spowoduje zwiększenie liczby turystów jadących przez środek miasta i korki będą tak jak były. Trzeba ruch turystyczny na Mazury wyprowadzić z miasta.

Etap III, i tak rondo przy McDonald's będzie zakorkowane, bo ruch z ronda Łupaszki pójdzie na to rondo.

Etap IV, nie przeszkadza budowa obwodnicy Ostrołęki w gminie Olszewo Borki temu, by w przyszłości zbudować most łączący Nożewo z drogą na Goworowo.

Ostrołęka @ 12:03, 20.09.2020

IP: 178.235...215

Kulik obiecał przed wyborami niech teraz wykona....../

i tak powiem @ 12:05, 20.09.2020

IP: 88.156...23

Tylko estakada może rozwiązać problem korków na rondzie przy moście. Powinno ona być wybudowana już 10 lat temu. Ale katecheci bardziej zajęci byli nikomu nie potrzebnymi inwestycjami.

Kierowca @ 12:15, 20.09.2020

IP: 178.213...185

Zrobić drogę przez bagna z ulicy słonecznej na bezpośredni wiazd na most.

Daro @ 12:16, 20.09.2020

IP: 37.248...83

Pisałem nie raz wybudować jeszcze jeden most prosto z Witosa w stronę Narwi potem drogę do drogi prowadzącej z Łęgu do Lelisa to już dużo odciąży obydwa mosty a od Warszawy bardzo szybko wybudują obwodnicę

do tl @ @ 12:23, 20.09.2020

IP: 79.185...228

w 2018 roku zostawiliście miasto zakorkowane z rekordowym długiem, rozkopane, z zamkniętym mostem, niedokończonymi inwestycjami w terminie, zamknięte muzeum za ponad 30 milionów złotych, i wzieliście się za budowę elektrowni, poszło 1,5 mld złotych , budowa wstrzymana i wizyty CBA w związku z aferą korupcyjną między innymi u lokalnych polityków PIS. W następnych wyborach wszyscy do wymiany

nasza polska TVP nie kłamie

https://www.moja-ostroleka.pl/art/1599733897/wiadomosci-tvp-o-zatrzymaniach-cba-w-ostrole

ce-i-posle-czartoryskim-nie-ma-swietych-krow

-wideo

Wiesiek @ 12:30, 20.09.2020

IP: 188.147...137

rozwiązaniem jest trzeci most z ronda Łupaszki (od Przasnysza) do ronda na ulicy Goworowskiej (przy stacji paliw) i połączenie z pseudo-obwodnicą. Lepszego rozwiązania nie ma.

do tl @ @ 12:34, 20.09.2020

IP: 79.185...228

poniedziałek, 29 października 2018

Zaprezentowanie programu rządu i wsparcia jakie otrzyma Ostrołęka - to główny cel piątkowej wizyty premiera Mateusza Morawieckiego w mieście.

" Premier mówił m.in. o estakadzie na rondzie Siemowita, która rozładuje ruch lokalny oraz udrożni ruch z kierunku Warszawy i Olsztyna"

tl @ 12:38, 20.09.2020

IP: 188.146...239

i tak powiem @ 12:05, dlaczego nie ma wniosku o dofinansowanie do budowy estakady? Leń chciałby mieć wszystko gotowe.

do tl @ @ 12:23, od objęcia władzy miasto coraz bardziej się korkuje, długo trwa dokańczanie inwestycji, muzeum nie przekazane i zamknięte. Nie jest lepiej. W następnych wyborach wszyscy w ratuszu do wymiany.

Dobrze, że ktoś wreszcie wziął się za wymianę elektrowni, dobrze, że poseł pomaga CBA w dochodzeniu przekrętów.

do tl @ @ 12:41, 20.09.2020

IP: 79.185...228

Czy poprzedicy zabezpieczyli w budżecie finansowanie na estakadę? Jak były problemy z remontem mostu?

"Okazuje się, że do remontu „starego mostu” trzeba dołożyć ponad 5 mln zł. Koszt zadania przekroczy tym samym 26 mln zł - brutto.

Choć remont mostu trwa już niemal od roku, dopiero teraz okazało się, że koszty będą dużo wyższe niż pierwotnie zakładano. Przypomnijmy, że przetarg na to zadanie wygrała firma Strabag z ofertą opiewającą na 20,2 mln zł brutto. To już jednak nieaktualne – remont mostu będzie kosztował ponad 6 mln zł brutto więcej.

Dlaczego dopiero teraz się o tym dowiadujemy? Ważne dla miasta informacje zostały upublicznione na sesji rady miasta w poniedziałek 3 grudnia. Mówił o nich – pod koniec sesji, w punkcie „spawy różne” – prezydent Łukasz Kulik. Prezydent stwierdził, że to, niestety, nie jedyne kłopoty miasta, o których „wkrótce się państwo dowiecie”. I choć wprost nie artykułował zarzutów wobec poprzednich władz miasta, to kontekst był jednoznaczny – to zaniedbania poprzedniej ekipy. Co ważne w przypadku remontu mostu, chodzi tu także o dofinansowanie tej inwestycji przez koncern Energa. Jak wiadomo Energa wykłada pieniądze na most, zgodnie z zapisem umowy, „do kwoty 19 mln zł”. Co pierwotnie oznaczało, że niemal w stu procentach pieniądze z Energi pokryją koszty remontu. Tymczasem nie dość, że remont będzie droższy, to nie wiadomo, czy Energa owe zadeklarowane dofinansowanie wyłoży.

Energa płaci, ale jednocześnie musi zgodzić się na zmianę terminów czy zakresu prac przy inwestycji. I z wnioskiem o jedną z takich zmian miasto wystąpiło do Energi.

- Dostaliśmy właśnie pismo, w którym Energa odmawia nam wydłużenia terminu wykonania nowego ustroju nośnego mostu – mówił Łukasz Kulik. – Dlatego poprosiłbym dyrektora Radosława Parzycha (dyrektora wydziału inwestycji w ratuszu – przyp. red.), żeby opowiedział państwu historię remontu tego mostu.

Dyrektor Parzych wyjaśnił, dlaczego pierwotny projekt remontu mostu musiał zostać zmieniony. Nie wnikając w techniczne szczegóły, chodzi o to, że już po wejściu na teren budowy wykonawcy okazało się, że w istniejących filarach mostu (które, przypomnijmy, pozostaną) nie ma zbrojenia, co – zdaniem wykonawcy – wymusza zmianę pierwotnie zaprojektowanych rozwiązań dotyczących ustroju nośnego mostu.

- Wykonawca złożył do nas szereg pism, w których prosił abyśmy się do nich ustosunkowali. Między innymi zaproponował zmianę konstrukcji ustroju nośnego z betonu sprężonego w konstrukcję zespoloną, w której dźwigary zamiast z żelbetu będą stalowe. Przekazaliśmy w toku realizacji zadania do sprawdzenia wykonawcy niezależnemu ekspertowi, który potwierdził obawy wykonawcy. Zaproponował, aby ta konstrukcja faktycznie była stalowa zamiast żelbetowa. Potwierdził też tę ocenę inżynier kontraktu, który nadzoruje inwestycję. Przystąpiliśmy do negocjacji z wykonawcą. W toku negocjacji wyszło, że będziemy musieli dodatkowo do budowy mostu dopłacić 5,1 mln zł netto – tłumaczył dyrektor Parzych.

Mówiąc najprościej – konstrukcja stalowa jest dużo lżejsza od pierwotnie projektowanej żelbetowej. Daje to z jednej strony gwarancję zachowania projektowanej nośności mostu i jednocześnie niweluje ryzyko, że żelbetową konstrukcję nośną, jak to ujął dyrektor Parzych, „trzeba by od razu remontować” ponieważ byłaby ona podatna na zarysowania po montażu na istniejących podporach i ich osiadaniu.

Po tych wyjaśnieniach dyrektora wydziału inwestycji, prezydent Łukasz Kulik, wyraźnie nakierowując dyrektora Parzycha, poprosił jeszcze o informację kiedy wykonawca zaczął sygnalizować konieczność zmiany projektu.

- Wykonawca przejął plac budowy w styczniu i pierwsze zgłoszenia, na spotkaniach robooczych, na radach budowy, zaczął przekazywać już w marcu tego roku. Przez dłuższy czas te pytania były przekazywane do projektanta. W pewnym momencie stwierdziliśmy wspólnie z inżynierem kontraktu, że kończymy współpracę z projektantem i musimy podjąć radykalne kroki, które pozwolą nam dokończyć to zadanie bez przestojów, bez opóźnień - tłumaczył dyrektor Parzych."

tl @ 12:42, 20.09.2020

IP: 37.30...143

do tl @ @ 12:34, nie słyszałem, by ktoś w ratuszu chciał budowy estakady mimo wsparcia od premiera. Oni wynajmują firmę doradczą. Ciekawe, czy doradzi napisanie wniosku o dofinansowanie do budowy estakady?

Wert @ 12:46, 20.09.2020

IP: 5.173...251

Postawić cięcia puszczajacego tylko osobowe z 4 pasażerami za mniejszą liczbę pasażerów opłata 10 zl

tl @ 12:49, 20.09.2020

IP: 188.146...5

do tl @ @ 12:41, poprzednicy zabezpieczyli w budżecie finansowanie dokończenia remontu mostu:

"W trzeciej kadencji prezydentury Janusza Kotowskiego zapadła decyzja o gruntownej przebudowie mostu, z niemal całkowitą wymianą płyty, poszerzeniem przeprawy dobudową ścieżki rowerowej, chodników, umocnieniem filarów i wieloma innymi pracami.

Stało się to możliwe dzięki ogromnemu wsparciu finansowemu strony rządowej i spółek Skarbu Państwa oraz dobrej współpracy na rzecz pozyskania finansowania przebudowy ówczesnego prezydenta miasta z posłem Arkadiuszem Czartoryskim, wojewodą mazowieckim i ministrami obecnego rządu.

Ostatecznie inwestycja, która wraz z konieczną, zwłaszcza dla przedsiębiorstw transportowych przeprawą zastępczą, kosztowała prawie 40 mln złotych, została sfinansowana z następujących źródeł:

wsparcie ze strony firmy Elektrownia Ostrołęka (właścicielami są spółki Skarbu Państwa – Enea i Energa) – do kwoty 19,9 mln zł
wsparcie ze strony rządu (rezerwa subwencji ogólnej budżetu państwa w gestii ministra infrastruktury) – niecałe 17 mln zł
środki miasta (po koniecznej zmianie konstrukcji ustroju nośnego) – ok. 3 mln zł
Dodać należy, że finansowanie ze strony miasta (poniżej 10 proc. całej inwestycji) zapewnił w całości był prezydent Janusz Kotowski w przygotowanym przez niego budżecie na rok 2019."

Może wreszcie obecni zaczną działania w sprawie zdobycia dofinansowania na estakadę, a przestaną oglądać się na poprzedników?

do tl @ @ 12:50, 20.09.2020

IP: 79.185...228

Jakiego wsparcia? Premier podczas kampani wyborczej dla prezydent nie przywiązł do Ostrołęki wsparcia, a do innych miast tak. Miasto spłaca zadłużenia pozostawione przez poprzednikow i nie mamy mozliwości sfinansowania estakady, kto bankrutowi pożyczy pieniadze? Gdyby nie ponad 30 mln złotych wydane na zamknięte muzeum to byłoby na estakade.

do tl @ 12:53, 20.09.2020

IP: 79.185...228

Na co wydaliście 30 mln złotych pożyczone od banków, które teraz spłacamy?


" Uchwała przygotowana na nadzwyczajną sesję to właściwie zmiana ubiegłorocznej uchwały o emisji obligacji, podjętej wraz z przyjęciem projektu budżetu na 2017 rok. Uchwała ta zakładała emisję 10 mln zł obligacji w 2017 roku – na pokrycie planowanych inwestycji.

Teraz okazuje się, że potrzeba nie 10, ale 30 milionów złotych. Trzydziestu, co nie oznacza jednak „dodatkowych trzydziestu”. Uchwała zostanie tak przeredagowana, że w tym roku miasto będzie mogło wyemitować 10 mln zł obligacji (czyli kwotę wcześniej planowaną) i kolejnych 20 mln zł w roku 2018."

tl @ 12:55, 20.09.2020

IP: 37.30...42

do tl @ @ 12:50, takiego wsparcia:

"Zaprezentowanie programu rządu i wsparcia jakie otrzyma Ostrołęka - to główny cel piątkowej wizyty premiera Mateusza Morawieckiego w mieście.

"Premier mówił m.in. o estakadzie na rondzie Siemowita, która rozładuje ruch lokalny oraz udrożni ruch z kierunku Warszawy i Olsztyna""

Nie mamy możliwości sami sfinansować budowy estakady, a miasto nie stara się o wsparcie z zewnątrz. A korki rosną.

W poprzedniej kadencji pozyskano:

30 mln Ostrowska i Witosa
30 mln muzeum
37 mln remont mostu.

Co w tej kadencji pozyskano?

Do tl @ 12:56, 20.09.2020

IP: 188.146...144

Obwodnica przez Borki jest tak samo potrzebna jak kładka nad pasami przy muzeum wyklętych. Fajnie wygląda, dużo kosztuje i nikomu do niczego nie służy.

do tl @ @ 13:00, 20.09.2020

IP: 79.185...228

W tej kadencj spałca się pożyczki poprzedników. Na co komu zamknięte muzeum, które utrzymuje miasto, a miało być otwarte w poprzedniej kadencji?

Co pozyskano w latach 2013-2017 jak Ostrołęka spadała w inwestycjach?

Od 2013 roku spada pozycja Ostrołęki w rankingu wydatków inwestycyjnych sam. Ostrołęka zajmuje 44. miejsce na 47 prezentowanych miast na prawach powiatu. W podobnym rankingu powiat ostrołęcki zajmuje drugie miejsce!

Za lata 2013-15 Ostrołęka zajmowała 37. miejsce w rankingu inwestycyjnym "Wspólnoty". Za lata 2014-16 było to już 39. miejsce, a najnowszy ranking spowodował kolejny spadek. Ostrołęka w latach 2015-17 zajmuje 44. miejsce na 47 prezentowanych miast na prawach powiatu z wynikiem 457,7 zł per capita (na mieszkańca). Zwyciężyły Gliwice z wynikiem 2713,08 zł per capita. Dla porównania - sąsiednia Łomża zajmuje 23. miejsce z wynikiem 888,56 zł per capita.

tl @ 13:00, 20.09.2020

IP: 37.30...19

Do tl @ 12:56, obwodnica dla turystów jadących na Mazury jest potrzebna. Po co mają jechać przez miasto?

Estakady nie, obwodnicy nie, najlepiej nic nie robić.

do tl @ @ 13:01, 20.09.2020

IP: 79.185...228

W 2017 roku miasto pożyczyło 30 mln złotych i nie wybudowało estakady, teraz to spłacamy.

tl @ 13:03, 20.09.2020

IP: 37.30...19

do tl @ @ 13:00, w tej kadencji spłaca się pożyczki poprzedników przez ograniczanie inwestycji, a premie i nagrody są podobne. Dlaczego miasto nie otwiera muzeum?

Co pozyskano od 2018 roku, jakie nowe inwestycje?

Spadniemy w rankingach w tej kadencji.

do tl @ @ 13:08, 20.09.2020

IP: 79.185...228

- Dopóki w Polsce rządzi PiS to w Ostrołęce nie powstaną nowe bloki energetyczne i wskazuje na to jednoznacznie praktyka obecnego rządu w ciągu ostatnich pięciu lat. Od ponad roku alarmujemy o sytuacji w Elektrowni Ostrołęka. Po ponad roku widzimy pierwsze niemrawe działania CBA. Tymczasem nadal pozostaje otwarte pytanie o sprawstwo kierownicze przy tym przekręcie, który doprowadził do straty ponad 1,5 miliarda złotych z pieniędzy publicznych. Dlatego dziś składamy wniosek o informację do Prezesa Rady Ministrów odnoście sytuacji w Ostrołęce - mówiła posłanka Kamila Gasiuk-Pichowicz.

Zdaniem Kamili Gasiuk-Pichowicz za porównywalną kwotę 1,5 miliarda złotych można by wybudować autostradę, która połączyłaby Ostrołękę z drogą ekspresową S8, a tym samym z Warszawą.

- Za taką kwotę można byłoby wybudować autostradę, która połączyłaby Ostrołękę z ekspresówką S8, a tym samym z Warszawą. Kto skorzystał na budowie bloku węglowego w Ostrołęce? Jak się okazało, obłowili się na tym ludzie związani z nominatami PiS, na pewno nie ma nic z tego Ostrołęka i mieszkańcy Ostrołęki - stwierdziła.

do tl @ @ 13:10, 20.09.2020

IP: 79.185...228

Czemu w 2018 roku nie otworzyliście muzeum?

"Najprawdopodobniej w 2018 roku w setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości otwarte zostanie w Ostrołęce Muzeum Żołnierzy Wyklętych. W Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego zapadła decyzja o wsparciu budowy, co sprawia, że termin ujawniony dziś przez posła Arkadiusza Czartoryskiego jest bardzo realny.

O planach związanych z budową Muzeum Żołnierzy Wyklętych poinformował poseł Arkadiusz Czartoryski podczas dzisiejszej konferencji prasowej odbywającej się w Zakładzie Karnym w Przytułach Starych.

- W Ministerstwie Kultury zapadła decyzja o tym, że nasze muzeum będzie wspierane. Ministrowie Gliński i Selin wspierają nasze działania związane z budową muzeum. W najbliższym czasie powstaną trzy podobne obiekty: Muzeum Jana Pawła II, Muzeum Westerplatte, Muzeum Powstań Śląskich i nasze muzeum. Plan jest taki, żeby 1 marca 2018 roku zakończyć cały projekt w ramach szerszych działań „Niepodległa 2018”, czyli na stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Moglibyśmy wówczas wejść do nowego muzeum – mówił podczas konferencji poseł Arkadiusz Czartoryski.

Według informacji udzielonych przez posła Czartoryskiego, finansowanie budowy MŻW miałoby się odbywać w roku 2016 i 2017. Na realizację projektu potrzebne jest w sumie 35 milionów złotych. Obecnie w Ministerstwie Kultury przygotowywana jest umowa o współprowadzeniu muzeum.

- Idziemy w kierunku współprowadzenia obiektu, a nie przekazania muzeum ministrowi czy przekazaniu pieniędzy na budowę do samorządu. Muzeum było by wspólnie prowadzone przez ministra kultury i prezydenta Ostrołęki – dodaje poseł Czartoryski."

Dolek @ 13:39, 20.09.2020

IP: 37.248...128

Przebudować całe rondo za mostem. Pobudować wiadukt i rozdzielić ruch z poszczególnych kierunków. Innej drogi Nie Ma. Oczywiście istnieje jeszcze budowa nowej przeprawy na dokończonej obwodnicy ale ja w to Nie Wierzę, nie dadzą pieniędzy.

@ @ 13:55, 20.09.2020

IP: 37.47...194

Podstawowy problem to tylko i wyłącznie kasa i jeszcze raz kasa , jak będzie kasa - to rozwiązanie problemu komunikacyjnego zostawić profesjonalistom .

Tak jak u sąsiadów @ 14:37, 20.09.2020

IP: 37.248...136

Zakaz wjazdu TIR do miasta ,od godz 6.-23!!!i problem z głowy

zenek @ 14:45, 20.09.2020

IP: 46.215...12

projektant i myśliciel ktory przytuli 19.500 brutto zrobi pod siebie na rzadko bo nic nie wyduma. Ronda nie przeskoczy

Grzegorz @ 15:32, 20.09.2020

IP: 37.47...190

Czepiacie się poprzedniej władzy że to że tamto święci nie byli . Ale gdzie byli obecni jak most zwężali . Kto był odpowiedzialny za zwężenie mostu . Skoro aneks mógł podpisać na zmianę kosztów bo inne roboty itd to czemu nie mógł zobaczyć co tam robią. Zebrali nasypy z wału , rozwalili drogi dojazdowe do przeprawy zastępczej a cały syf na rynku wywalili.
W latach około 80 90 tylko most był jednopasmowy a teraz za grube miliony zrobili węższe niż było.
Taka obecna władza poprzedni byli niedobrzy My to jesteśmy Święci

Xxx @ 15:35, 20.09.2020

IP: 178.213...211

Ci co piszą!!!!
"Najlepsze rozwiązanie to Dokończenie obwodnicy od cpnu na goworowskiej do warszawskiej z mostem samochodowym w okolicach kolejowego"
Połączyć rądo z Goworowskiej do rąda na Warszawskiej tym nietalego salonu Toyoty

Przecież to poroniony pomysł,który nic nie da - bo wszyscy Warszawiacy jadący na Mazury , Bialobiel i cała reszta reszta znowu będzie musiała skierować się na rondo :-) przy McDonald

do Grzegorz @ @ 15:39, 20.09.2020

IP: 79.185...228

Aktualny prezydent dokańczał po poprzednikach, obejmując urząd z rekordowym długiem miasta około 125 mln złotych.

tl @ 16:09, 20.09.2020

IP: 188.147...150

do tl @ @ 13:08, dobrze, że rządzi PiS, bo trwają przygotowania do budowy elektrowni gazowej, do budowy obwodnicy, do budowy mostu starosty.

Dobrze, że nie rządzi PO i PSL.

do tl @ @ 13:10, czemu od 2018 roku nie otworzyliście muzeum?

Dolek @ 13:39, myślisz, że władze miasta przebudują rondo za mostami, zbudują wiadukt?

Starosta otrzymał wsparcie dla budowy mostu. Miasto nie otrzymało wsparcia w 2015 od marszałka na trzeci most.

do Grzegorz @ @ 15:39, aktualny prezydent ledwo potrafił dokończyć po poprzednikach, a teraz na długi składa, mimo, że miasto ma rekordowe dochody. Niewiele robi.

hmmm @ 16:20, 20.09.2020

IP: 2a01:110f...b5fa

niektóre regiony mają fajnych, pracowitych posłów, inne regiony mają śmierdzących leni, którzy tylko biorą kasę i czerpią profity z uzysknych możliwości...

do tl @ @ 16:22, 20.09.2020

IP: 79.185...228

nasza polska TVP nie kłamie
Poprzednicy zostawili inwestycje niedokończone i miasto rozkopane po mimo, że zapewniali, że skończą przed wyborami w 2018 ROKU, a o elektrowni juz mowili w TVP


https://www.moja-ostroleka.pl/art/1599733897/wiadomosci-tvp-o-zatrzymaniach-cba-w-ostrole


ce-i-posle-czartoryskim-nie-ma-swietych-krow


-wideo

niekumaty @ 16:58, 20.09.2020

IP: 85.128...86

zjazd na Kadzidło pomijający rondo - nie trzeba pracować dla NASA zeby na to wpasc

aaa @ 17:27, 20.09.2020

IP: 95.40...14

Wykupić i rozdupczyć maka stację i warsztat zapłaciś odzszkodowania i poswzerzyć skrzyrzowanie. PROSTE

A ja piszę: @ 17:29, 20.09.2020

IP: 94.254...61

zasypać Narew!

Wrcfan @ 17:34, 20.09.2020

IP: 148.252...0

Dorobic z 4 stron prawoskrety omijajace rondo

tl @ 17:41, 20.09.2020

IP: 37.30...246

hmmm @ 16:20, za PO i PSL mieliśmy takiego posła partii rządzącej, teraz to się zmieniło, poseł wspiera budowę elektrowni, obwodnicy i mostu starosty. Wcześniej strąk się o wsparcie dla remontu mostu. Brawo panie pośle.

do tl @ @ 16:22, obecni potrafią tylko stękać, nawet dokończenie ich przerosło, a co mówić o nowych inwestycjach, mimo, że przed wyborami zapewniali, że zrobią lepiej i szybciej.

A o elektrowni - brawo CBA, brawo panie pośle, dziękuję za pomoc w dochodzeniu przeciwko przekrętom.

do Xxx @ 17:44, 20.09.2020

IP: 83.28...221

"Przecież to poroniony pomysł,który nic nie da - bo wszyscy Warszawiacy jadący na Mazury , Bialobiel i cała reszta reszta znowu będzie musiała skierować się na rondo :-) przy McDonald"

Bzdury piszesz. Warszawiacy za 2 lata pojadą nową S61. Na Łupaszce ruch się rozdzieli na kierunki Różan i Przasnysz. Same Kadzidlaki i Lelisy na rondzie Siemowita korka nie zrobią.

do tl @ @ 17:53, 20.09.2020

IP: 79.185...228

Przez ostatnie 12 lat nie zrobiliście tego czego wymagacie od nowego prezydenta, aby zrobił. Trzeba 3 razy tyle czasu, aby oddłużyć Ostrołękę i uwolnić ją od Was.

hmmm @ 18:02, 20.09.2020

IP: 2a01:110f...b5fa

od kilku laat mamy posła, który nic nie zrobił dla ostrołęki, tępy ponóżku nie szukaj głupszych od siebie, bo nie znajdziesz. Aktywność obecnego posła w sejmie niemal równa się zeru... powinien oddać pieniądze, które idą z naszych podatków, bo nijak nas nie reprezentuje. Czy poseł zna potrzeby osób któe na niego głosowały? czy poseł robi coś w kierunku zaspokojenia potreb ludzi którzy na niego głosowali -nie!!! za to wie, gdzie ma iść po pieniądze od podatników... żenada

do tl @ 18:20, 20.09.2020

IP: 83.28...221

"poseł wspiera budowę elektrowni,"

I jakie są tego efekty?

"Wcześniej strąk się o wsparcie dla remontu mostu."

Nieprzemyślanego i niedoszacowanego remontu dzięki któremu ludzie znów stoją w korkach. A można było poszerzyć do 4 pasów.

"Brawo panie pośle."

Brawo, że przez tyle lat nie kiwnięto palcem w sprawie:
- dokończenia średnicy Załuski,
- budowy estakady nad rondem,
- przebudowy ronda Siemowita,
- realizacji przebiegu S61 w okolicach Ostrołęki a nie Łomży,
- budowy obwodnicy Ostrołęki a nie Olszewa-Borek,
- dwupasmówki do Warszawy,
- poszerzenia drogi do Łomży,
- poszerzenia i poprawy bezpieczeństwa na drodze do Kadzidła, Myszyńca etc,
- poszerzenia wylotówek z miasta,
- budowy wiaduktu nad torami w Rzekuniu,
...

tl @ 18:39, 20.09.2020

IP: 188.146...116

do tl @ @ 17:53, najlepiej leniom przyjść na gotowe. Na razie nic nie pokazaliście. Oddłużanie poprzez brak inwestycji to może każdy zrobić.

hmmm @ 18:02, nic poseł nie zrobił dla Ostrołęki i regionu? Kłamiesz.

do tl @ 18:20, efekty pracy posła są takie, że trwają przygotowania do budowy elektrowni gazowej.

Co da 4 pasy na moście, skoro problemem jest rondo?

Dlaczego miasto nie dokańcza średnicę Załuski?

Dlaczego miasto nie składa wniosku o dofinansowanie do budowy estakady czy ronda Siemowita?

Dlaczego miasto nie poszerza wylotówek z miasta i nie chce budować wiaduktu nad torami na Stacji?

Dlaczego oglądacie się w ratuszu na posła? Tylko to potraficie.

Brawo dla Was, że nie kiwnęliście palcem w ratuszu w tych sprawach.

hmm @ 18:45, 20.09.2020

IP: 2a01:110f...b5fa

zapomniałeś tłuku dopisać - brawo panie pośle...
i już ci nei zapłaca

hmmm @ 18:46, 20.09.2020

IP: 2a01:110f...b5fa

dawaj listę zasług posła mierna wazelino

do tl @ @ 18:50, 20.09.2020

IP: 79.185...228

A co było gotowe? Miasto rozkopane, most zamknięty, muzeum zamknięte.

JA @ 19:22, 20.09.2020

IP: 31.60...249

Ja to bym wam wybudował wiadukt od nowego mostu nad rondem i po sprawie. Jadący od starego mostu w kierunku W-wy jechali by przez rondo a jadący od starego miasta wiaduktem w kierunku Szczytna, wtedy nikt nikomu by nie utrudniał powrotu do domu z pracy.

Ryszard @ 19:23, 20.09.2020

IP: 157.25...130

Planowanie miasta powinno być ponad podziałami partyjnymi, a nie gotowe projekty chować, bo inna partia wygrała wybory. Dotyczy to projektu remontu lub budowy drogi, przedszkoli itp .przemyślana dobrze obwodnica i zaprojektowanie z wykonaniem robót. Pomiary natężenia nic nie dadzą tylko odłoży się temat w czasie. Projekt przyjąć z wyprzedzeniem do 100 tyś .miasta ,bo samochodów przybywa.

tl @ 19:28, 20.09.2020

IP: 188.146...116

do tl @ @ 18:50, chcielibyście przyjść na gotowe, przesiedzieć kadencję, niczego nie dokańczać, najlepiej jakby miasto nie było rozkopane, most gotowy, muzeum otwarte, a Wy tylko wypłaty, nagrody i premie brać.

Kiedy otworzycie muzeum? Jakie nowe inwestycje zaczniecie?

do tl @ @ 19:30, 20.09.2020

IP: 79.185...228

Wszystko za was dokonczyli, a wy elektrownie węglową wstrzymaliście i mamy aferę na całą Polskę wraz z odwiedzinami CBA.

Marek @ 20:08, 20.09.2020

IP: 79.185...10

musi być Trzeci most w granicach miasta: albo z ronda Łupaszki do ronda na Goworowskiej. Albo przy moście Kolejowym (szeroki most kolejowo drogowy). Korkuje się ze względu na ruch lokalny. Wskazują na to godziny.

Truposław Kłamczyński @ 20:49, 20.09.2020

IP: 188.146...180

Tylko trzeci most tak jak jest zaprojektowany od kilkunastu lat - tak jak w planie zagospodarowania przestrzennego. MOzna było zrobic to dawno ale PIS wydał 30 milionów na muzeum

Sk/mUTEK @ 21:29, 20.09.2020

IP: 176.109...181

Trzeci, może czeci...
a może od razu 2 mosty

Przecież obecna władza tak pięknie podziękowała dającym pieniądze ( PIS), biorącym udział w budowie starego mostu, (PIS) że wszyscy się rwą do budowy następnych.

Ostrołęka w beznadziejnej sytuacji
Gdyż, wiadomo, że tylko PIS chce i umie cokolwiek budować,
Ale w Ostrołęce to już, ma dość budowania.

Natomiast, jak władzę w Polsce zdobędzie PO z PSL to dla Ostrołęki też, nic.
Bo te partie nigdy nic nie budują tylko niszczą.
A w Ostrołęce to już na pewno.
Czyli. d.n.o. i przeprawa brodem.

A opracowania to se można robić.
Ja za darmo poradzę
Za dużo samochodów za mało mostów.

A tak w ogóle to posłowie SLD powinni pomóc członkowi partii.
A nie, nic ani be ani meeee.
Pani Pichowicz (myszka( z naszego okręgu zdobyła mnóstwo głosów...może... ???

smile tongue laughing

tl @ 21:29, 20.09.2020

IP: 37.30...96

do tl @ @ 19:30, biedactwa się napracowały dokańczając.

Dobrze, że budowa ostatniej elektrowni węglowej została wstrzymana że względu na wprowadzenie nowej polityki klimatycznej unii.

Dobrze, że CBA zareagowało na aferę z przekrętami.

Truposław Kłamczyński @ 20:49, miasto nie dostało dofinansowania na trzeci most tylko na muzeum:

"2 czerwca 2015 roku w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta Ostrołęki. Z wyliczeń przedstawionych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego wynikało, że dofinansowanie na budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew może wynieść 37.691.833,59 zł, przy wartości całego zadania na sumę 123 mln 800 tys. zł.

Zatem deklarowane dofinansowanie nie wyniosłoby 80% co jest zasadą w podobnych projektach, a jedynie 32,5% wartości inwestycji! Miasto oczekiwało równego traktowania i dofinansowania na takim właśnie poziomie, dlatego 6 kwietnia 2016 roku ponownie zwróciło się z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego o wyrażenie zgody na wpisanie do Kontraktu Terytorialnego inwestycji polegającej na budowie przeprawy mostowej na rzece Narew, co umożliwiłoby jej dofinansowanie w ramach RPOWM 2014-2020 w takiej wysokości."

Dobrze, że nie ma starego aresztu, a jest muzeum.

Sk/mUTEK @ 21:42, 20.09.2020

IP: 176.109...181

Pojawiają się wpisy, żę nie otwarto jeszcze Muzeum Żołnierzy Wyklętych.

To logiczne, gdyż wcześniejszy prezydent, który zabiegał o te muzeum, przegrał wybory.
A obecny szedł do wyborów z hasłem, żeby tego muzeum nie było.
I wygrał wybory.
To jak ma być Muzeum ???
Do kogo pretensje ?

Może do wyborców ???

Bo były jak i obecny prezydent stawiali sprawę jasno.
Komu się nie podoba demokracja ?
Starym komuchom ?

smile sad

Obywatel @ 22:56, 20.09.2020

IP: 95.49...28

Wyznaczyć tam gdzie nie ma znajomych, ewentualnie tam gdzie można dobrze zarobić. Zrobić obwodnicę. Przytulić parę groszy. Zucic ochłapy właścicielom a jak będą dużo krzyczeli zastraszyć i nadsyłać kontrolę z różnych instytucji jak to działa w jednej z gmin

ketuks @ 00:02, 21.09.2020

IP: 2001:67c...39e

powodzenia w mierzeniu natężenia ruchu jak wszyscy stoją w korkach laughing kawa na ławę. jakie pieniądze za tym stoją bo bez pieniędzy za to z dobrą miną niewiele tu się zdziała.

B3b @ 04:55, 21.09.2020

IP: 5.184...203

Tylko i wyłącznie ESTAKADA nad rondem. Wszystko inne będzie jak leczenie szklanką wody aids

@ @ 07:08, 21.09.2020

IP: 37.47...194

Kasa wtopiona w elektrownie = problem komunikacyjny rozwiązany . Przypominam że to za nasze wypracowane podatki marnotrawione są bezkarnie pieniądze .

Xik @ 07:22, 21.09.2020

IP: 2a00:f41...ee9d

Ja proponuję kładę nad rondem coś na zasadzie ślimaka też .
Oraz ludzi którzy wyjeżdżają do miasta żeby mieli nakaz skrętu w orawo przez ulicę Joselewicza.
Ewentualnie w miejscu mostu kolejowego zrobić obwodnicę chociażby od pomianu na borki

ostrołęcki @ 08:12, 21.09.2020

IP: 46.170...13

tylko ,,półgłówek,, lub jakiś inny zakichany dr inż jest w stanie zaproponować blokadę dla aut ciężarowych. Czy swój ciasny mózg trzeba uzewnętrzniać takimi gienialnymi pomysłami?Jeżeli rzuca się takie pomysły to czy jest potrzeba pobierania nauk na utytułowanych uczelniach technicznych, uniwersytetach,itp. A przecież wystarczy tylko rozejżeć się wokół u innych jak to działa. i tak np. skrzeżowania dwu i więcej poziomowe wymyślono przed wiekami, wiec po co główkować niepotrzebnie i swoimi głupotami zamęczać spokojnych ludzi.

kierowca @ 08:30, 21.09.2020

IP: 188.146...77

Zbędny wydatek 19500 zł, posłuchać ludzi kursujących trasą bez tracenia kasy miejskiej. Zrobić wiadukt ze starego mostu w stronę Stacha Konwy (prawoskręt). Jazda na Warszawę pozostaje przez rondo. Zrobić prawoskręt przez parking w stronę nowego mostu (jazda od Warszawy). Zakazać wyjazdu od strony Białobieli, ruch skierować przez Słoneczną, a na jej końcu wybudować rondo co ułatwi wjazd w Stacha Konwy. Dokończyć budowaną obwodnicę i co tu dalej deliberować. Ruch powinien się upłynnić.

ketuks @ 08:54, 21.09.2020

IP: 2001:67c...291

jeśli ma to być prowizorka a pewnie będzie bo Miasto pieniędzmi na to się nie chwali to należy zacząć od prawoskrętów żeby choć trochę zmniejszyć ilość aut wjeżdżających na rondo. Prawoskręt z ul. Warszawskiej w ul. Obozową i prawoskręt z ul. Mostowej w ul. Stacha Konwy i prawoskręt ze Stacha Konwy w ul. Warszawską. To nie muszą być prawoskręty ulokowane bezpośrednio przy rondzie ważne żeby była możliwość ominięcia ronda i nie wjeżdżania na nie.

123 @ 09:37, 21.09.2020

IP: 188.146...66

Rozwiązanie, które można wykonać w 2 tygodnie. Wyciąć kawałek chodnika i zrobić dodatkowy pas do skrętu tylko w prawo (Stacha Konwy).

Truposław Kłamczyński @ 09:45, 21.09.2020

IP: 83.28...179

TL - "Z wyliczeń przedstawionych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego wynikało, że dofinansowanie na budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew może wynieść 37.691.833,59 zł, przy wartości całego zadania na sumę 123 mln 800 tys. zł. "

123 miliony, ciekawe, chyba most zwodzony i 4 pasy w każdą stronę...
Ile kosztował remont starego mostu ( który jak widzielismy został rozebrany do zera i zrobiony od nowa) ??? Czy przypadkiem remont nie kosztował niewiele wiecej niż nikomu niepotrzebne muzeum ???
PIS miał 12 lat żeby dokończyć ostrołęcką obwodnicę - raptem parę km - usprawnić poruszanie sie po mieście mieszkańcom Łęczyska, Sienkiewicza, Bursztynowego i Pomianu, wykupić ziemię pod most. W międzyczasie trzeba sie było starać o dofinansowanie mostu przez rząd. Przy każdej okazji, nie zrażać sie że wnioski sa odrzucane czy niewielka kwota. Gdyby PISowskie władze dokończyły obwodnice, gdyby wykupiły ziemie, załatwiły formalności, projekt, pozwolenia - byłoby duzo łatwiej dostać wsparcie dla gotowego projektu. Bo wtedy koszt takiego mostu to max 50-60 milionow. Ale jak sie jedzie z wnioskiem o most za 130 milionów z wyssanymi z palucha kosztami, jakimś mega projektem połaczonym z mega obwodnicą miasta - to efekt był taki jak był. Nikt do takiej dziury jak Ostrołeka nie skieruje takich pieniędzy. Nawet rząd PISowski. Ale 20-30 milionów można było dostać, z kasy miasta dołożyć drugie tyle i mielibyśmy 3 mosty, dokończoną obwodnicę i swiety spokój. A tak mamy muzeum, pseudoaquapark, pomnik smolenski zamiast parkingu, parkingi przy kosciołach budowane przez miasto itp itd. No i codziennie mega korki na mostach. No i kosmiczne zadłużenie miasta.

tl @ 09:57, 21.09.2020

IP: 188.146...12

Truposław Kłamczyński @ 09:45, w czym problem, żeby nowe władze miasta nie zaczęły dokańczać średnicy Załuski? Co mają teraz do roboty?


Mamy nowe władze, może by zastosowały Twój pomysł?

"Gdyby PISowskie władze dokończyły obwodnice, gdyby wykupiły ziemie, załatwiły formalności, projekt, pozwolenia - byłoby duzo łatwiej dostać wsparcie dla gotowego projektu. Bo wtedy koszt takiego mostu to max 50-60 milionow. Ale jak sie jedzie z wnioskiem o most za 130 milionów z wyssanymi z palucha kosztami, jakimś mega projektem połaczonym z mega obwodnicą miasta - to efekt był taki jak był. Nikt do takiej dziury jak Ostrołeka nie skieruje takich pieniędzy. Nawet rząd PISowski. Ale 20-30 milionów można było dostać, z kasy miasta dołożyć drugie tyle i mielibyśmy 3 mosty, dokończoną obwodnicę i swiety spokój. "

Gdyby antyPISowskie władze miasta dokończyły średnicę, gdyby wykupiły ziemie, załatwiły formalności, projekt, pozwolenia - byłoby dużo łatwiej dostać wsparcie dla gotowego projektu. Bo wtedy koszt takiego mostu to max 50-60 milionow. Ale 20-30 milionów można było dostać, z kasy miasta dołożyć drugie tyle i mielibyśmy 3 mosty, dokończoną obwodnicę i swiety spokój z korkami.

!!!!! @ 16:00, 21.09.2020

IP: 95.50...165

Zróbcie ograniczenie przejazdu samochodów ciężarowych przez Miasto w godzinach szczytu.

Daro @ 17:47, 22.09.2020

IP: 5.172...192

Co da most na przeciwko drogi na Przasnysz skoro większość i tak jadzie wstronę Olsztyna

Normalny kieriwca @ 18:05, 22.09.2020

IP: 37.248...49

UWAGA. Zrobić wiadukt, po jednym pasie o obu kierunkjach, nad rondem od nowego mostu w kierunku Myszyńca. Rozbudować Ul. Stacha Konwy po dwa pasy w obu kierunkach do granicy miasta. Zrobić rondo przy zjeździe w Słoneczną. Uruchomić ruch w dwóch kierunkach na ulicy Kilińskiego kosztem parkingu. I KORKI BĘDĄ ZLIKWIDOWANE.

do tl @ @ 17:39, 02.10.2020

IP: 79.185...44

TVP info:

https://www.moja-ostroleka.pl/art/1599733897/wiadomosci-tvp-o-zatrzymaniach-cba-w-ostrole
ce-i-posle-czartoryskim-nie-ma-swietych-krow
-wideo

Reklama

Oclean
LUSAR
Carpexim
Bowling
PWSIP
IdealLine

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Kangurek
Neo
Ynet.pl
Sklep Enter