Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Czy w sytuacji, gdy przejazd kolejowy wyposażony jest w zapory, kierowca ma zawsze obowiązek zatrzymania się przed znakiem stop? Sprawa dotyczy konkretnie przejazdu w Starym Bosewie, który mijam kierując się na trasę S8, jadąc na Długosiodło, Wyszków i Warszawę.
- Jak prawidłowo powinien się w tym miejscu zachować kierowca? - pyta czytelnik.
Reklama
- Jeśli ktoś jest kierowcą i nie wie w jaki sposób zachować się w takiej sytuacji, powinien udać się do swojego starostwa i zwrócić honorowo prawo jazdy, ponieważ stwarza bezpośrednio zagrożenie w ruchu lądowym, a następnie udać się na szkolenie i egzamin. Każdy, kto jest kierowcą, powinien wiedzieć, że zbliżając się do oznakowanego przejazdu kolejowego wyposażonego w sygnalizację świetlną, zapory lub pół zapory i znak stop (B-20), w przypadku zamiaru przekroczenia takiego przejazdu, gdy zapory są podniesione, sygnalizator się nie świeci, kierujący powinien bezwzględnie zatrzymać się przed znakiem stop (B-20) lub w miejscu wyznaczonym poziomą linią bezwzględnego zatrzymania, aby mógł bezpiecznie i skutecznie upewnić się, czy nie nadjeżdża pociąg, a po stwierdzeniu, że może bezpiecznie wjechać na przejazd, dokonać przejazdu przez przejazd kolejowy.
Reklama
Fot. kadr z wideo
Wyświetleń: 3317 | komentarze: - | 10:18, 21.03.2021r. |