Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie zwołała posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) w związku z opracowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu DK 53.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele GDDKiA, starosta Stanisław Kubeł i wicestarosta Krzysztof Parzychowski, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Grzegorz Bakuła, przedstawiciele gmin: Olszewo-Borki, Lelis, przez których tereny planowany jest przebieg obwodnicy, a także przedstawiciele: miasta Ostrołęki, Wód Polskich, Polskich Linii Kolejowych S.A oraz firmy Multiconsult Polska Sp. z o.o - projektant obwodnicy oraz Aleksander Syguła, reprezentujący Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków.
Reklama
- Na posiedzeniu pokazane zostały warianty trasy, parametry techniczny dla każdego z nich, powiązania z siecią drogową, prognoza ruchu, aspekty środowiskowe z inwentaryzacją przyrodniczą, szacunkowe koszty inwestycji (w każdym z trzech wariantów). Projektanci omówili i przestawili wyniki dwóch akcji informacyjnych, przeprowadzone wśród mieszkańców. Jako podsumowanie zaprezentowali wielokryterialną analizę trzech wariantów obwodnicy - informuje Starostwo Powiatowe w Ostrołęce.
Spotkanie było kolejnym etapem ku uzyskaniu przez inwestora Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania.
Reklama
- Zainteresowane strony miały także możliwość zabierania głosu. Starosta Stanisław Kubeł pytał m.in. o rozwiązania, które pozwolą włączyć się w projektowaną obwodnicę drogom powiatowym - zwłaszcza drodze dojazdowej do mostu w Teodorowie czy budowanym z Funduszu Dróg Samorządowych na terenie gmin Olszewo-Borki i Baranowo. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie zapewniła, że nie widzi ku temu przeszkód - czytamy w relacji z wydarzenia.
Posiedzenie odbyło się w trybie zdalnym 14 kwietnia br.
Źródło tekstu i zdjęcia: Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
Wyświetleń: 5879 | komentarze: - | 09:10, 15.04.2021r. |