piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Kolejne oszustwo internetowe. Ostrołęczanka straciła 1500 złotych

Mieszkanka naszego miasta padła ofiarą internetowego oszustwa. Kobieta chciała kupić telefon. Skontaktowała się ze sprzedającym, który wysłał 52-latce link. Po jego kliknięciu i wpisaniu kodu BLIK z konta kobiety zniknęła znaczna kwota pieniędzy.

O zdarzeniu poinformował podkom. Tomasz Żerański, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Reklama

- Wczoraj do dyżurnego ostrołęckich policjantów zgłosiła się 52-letnia mieszkanka Ostrołęki i powiadomiła o oszustwie na jej szkodę. Kobieta poinformowała, że na jednym z popularnych portali aukcyjnych zainteresowała się telefonem i postanowiła go kupić. W tym celu skontaktowała się ze sprzedającym, który podesłał jej link do przeprowadzenia transakcji. Niestety po jego kliknięciu i wykorzystaniu kodu BLIK z jej konta zniknęła suma 1500 złotych. Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z ostrołęckiego wydziału z przestępczością gospodarczą i korupcją - mówi podkom. Tomasz Żerański.

Mimo wielu apeli i ostrzeżeń przestępcy w dalszym ciągu żerują na ludzkiej naiwności i braku czujności. Nie ma tygodnia, żeby do ostrołęckich policjantów nie docierały nowe osoby, które zostały oszukane podczas internetowych zakupów.

Reklama

Żyjemy w czasach w których cyberprzestępczość rozwija skrzydła. Oszuści ciągle modyfikują swoje metody i wykorzystują każdą nadarzającą się okazję, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego nie podejrzewających osób. Dlatego podczas takich transakcji musimy zachować szczególną czujność. Przekazujmy sobie również wzajemnie tego rodzaju ostrzeżenia.

- Bądźmy ostrożni podczas zakupów w internecie. Już na początku zakupów naszą czujność wzbudzić powinny "atrakcyjnie niskie" ceny, znacznie różniące się od cen rynkowych, a co najważniejsze nigdy nie otwierajmy przesyłanych nam linków! Płatności dokonujmy tylko za pośrednictwem zaufanych i sprawdzonych podmiotów, bądź korzystajmy z płatności pobraniowych. Oszuści stosują te metody nie tylko podczas kupowania przez nas przedmiotów, ale również ich sprzedaży - dodaje podkom. Tomasz Żerański.

Wyświetleń: 1235 komentarze: -
09:22, 13.07.2021r. Drukuj