piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Zarządzaniem strefą płatnego parkowania zajmie się miejska spółka OTBS

Radni podjęli decyzję odnośnie podmiotu, który będzie zarządzał strefą płatnego parkowania w mieście. Dotychczas parkometrami w Ostrołęce zajmowała się zewnętrzna firma City Parking Group. Po wygaśnięciu umowy, zadania przejmie Ostrołęckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego.

Umowa zawarta z firmą City Parking Group z siedzibą w Grudziądzu na okres 10 miesięcy kończy się 31 sierpnia 2021 r. Miasto przedstawiło propozycję, aby zadania w obrębie strefy parkowania zlecić jednostce miejskiej, jako zadanie własne gminy i tym samym zaoszczędzić finanse.

Reklama

- Zgodnie z umową wynagrodzenie dla administratora wynosi 64,80 proc. i w porównaniu do poprzedniego wynagrodzenia dla administratora wzrosło o 1,10 proc.  Mając na uwadze dalszy wzrost wynagrodzenia dla firmy zewnętrznej, która zostałaby ewentualnie wyłoniona w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego proponuje się powierzenie wykonywania zadania polegającego na zorganizowaniu i zarządzaniu SPPN spółce Miasta Ostrołęki tj. Ostrołęckiemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego - czytamy w uzasadnieniu.

Jaki będzie zakres zadań OTBS?

- w zakresie zorganizowania strefy płatnego parkowania: zakup parkomatów, urządzeń do kontroli poboru opłat wraz z niezbędnym oprogramowaniem w tym do windykacji opłat dodatkowych, utworzenie biura,

- w zakresie zarządzania strefą płatnego parkowania: obsługę parkomatów, sprzedaż abonamentów, kontrolę wnoszonych opłat, rozpatrywanie reklamacji oraz wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania SPPN.

Reklama

Zmiana zarządcy to oszczędność dla miasta

Oszacowano, iż powierzenie realizacji zadania miejskiej spółce przyczyni się do zmniejszenia kosztów z tytułu wynagrodzenia dla administratora, a tym samym zwiększenia dochodów miasta.

- Obecnie administrator SPPN pobiera wynagrodzenie w wysokości 64,80 proc. przychodów brutto (bez przychodów z tytułu egzekwowanych przez miasto wezwań do opłaty dodatkowej, których zgodnie z umową, wartość nie jest uwzględniana do wyliczenia wynagrodzenia dla administratora SPPN). Firma zewnętrzna z tej prowizji pokrywa m.in. koszty zakupu (amortyzacji) i obsługi parkomatów, koszty utrzymania biura, pracowników biura, kontrolerów, serwisu bieżącego parkomatów itp. Z informacji pozyskanych ze źródeł zewnętrznych ustalono, iż marża (zysk) z kontraktu wynosi minimum 15-20 proc. dla firmy obsługującej. Należy z tego wywnioskować, że w przypadku powierzenia zorganizowania i zarządzania SPPN przez spółkę miasta zysk roczny jest w stanie zwiększyć się o 10-15 proc. - czytamy w uzasadnieniu uchwały.

Za pierwsze półrocze tego roku przychód ze strefy wyniósł 460 tys. 768,19 zł, natomiast wynagrodzenie dla obecnego administratora SPPN wyniosło 252 tys. 919,44 zł.

Reklama

- Wobec powyższego zysk dla miasta za pierwsze półrocze bieżącego roku wyniósł 207 tys. 848,75 zł. Szacunkowy koszt zakupu parkomatów, urządzeń do kontroli wnoszenia opłat wraz z niezbędnym oprogramowaniem do zarządzania parkomatami oraz windykacji (licencja na oprogramowanie bezpłatna przez okres gwarancji) wynosi około 1 mln zł brutto - czytamy.

O zmianie podmiotu zarządzającego strefą płatnego parkowania w Ostrołęce radni zdecydowali 13 sierpnia br. głosami: 18 za, przy braku głosów przeciwnych i dwóch wstrzymujących się.

Wyświetleń: 2338 komentarze: -
15:53, 13.08.2021r. Drukuj