sobota, 27 kwietnia 2024 r., imieniny Teofila, Zyty, Żywisława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

45-latka została oszukana "na znajomą". Straciła ponad 600 złotych

Oszuści włamują się na konta na portalach społecznościowych i podszywają się pod ich znajomych. Następnie poprzez komunikator wysyłają informacje do ich znajomych z prośbą o pilną pożyczkę. Przekonała się o tym 45-letnia mieszkanka powiatu ostrołęckiego, która straciła ponad 600 złotych.

Policja przestrzega, że na naszym terenie wciąż odnotowywane są próby tego rodzaju przestępstw. Bądźmy ostrożni - po otrzymaniu takiej prośby bezpiecznie będzie zadzwonić do naszego znajomego pod numer telefonu, który mamy zapisany do niego od lat i zweryfikować prośbę o pożyczkę.

Reklama

- Od dawna schemat działania oszustów wyłudzających przez portale społecznościowe kody Blik jest taki sam.  Przestępczy proceder zaczyna się od włamania na konto użytkownika portalu społecznościowego.  Po złamaniu hasła oszust wysyła wiadomości do znajomych właściciela konta, prosząc o mniejszą lub większą kwotę pieniędzy, w różny sposób argumentując pilną potrzebę pożyczki. Przekonała się o tym  45-letnia naszego powiatu, która została oszukana w ten sposób na kwotę ponad 600 złotych  - mówi kom. Tomasz Żerański, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Policjanci apelują - zanim przekażemy komukolwiek kod Blik, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Prośby oszustów są różne - na leki, zagubiona została torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie, trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew.

Reklama

Co radzi policja? Przede wszystkim - zachować czujność i rozsądnie korzystać z internetu:

- pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je,

- pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania,

- nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.

Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

- Apelujemy o daleko idącą ostrożność. Po otrzymaniu takiej prośby o pożyczkę bezpiecznie będzie zadzwonić do naszego znajomego  pod numer telefonu, który mamy zapisany do niego od lat i zweryfikować prośbę o pożyczkę - dodaje rzecznik prasowy.

Wyświetleń: 2270 komentarze: -
09:17, 06.04.2022r. Drukuj