Quantcast

wtorek, 28 czerwca 2022 r., imieniny Ireneusza, Leona, Benigny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Mazowsze walczy ze smogiem. Spotkanie o czystym powietrzu

Jak na życie mieszkańców Mazowsza wpłynie zaostrzenie uchwały antysmogowej? Co muszą zrobić samorządy, by zapewnić mieszkańcom czyste powietrze? Odpowiedzi na te pytania będzie można poznać podczas spotkania samorządowców organizowanego przez urząd marszałkowski.

Przed spotkaniem przewidziano około 15 minut dla dziennikarzy na zadawanie pytań. 

Reklama

- Będzie to okazja do zadania pytań dotyczących regulacji prawnych dot. ochrony powietrza na Mazowszu (m.in. likwidacja tzw. kopciuchów) oraz wsparcia, na jakie mogą liczyć ze strony województwa lokalne samorządy i mieszkańcy - informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

Spotkanie odbędzie się w środę 22 czerwca o godzinie 11.00 w Delegaturze Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Ostrołęce przy ul. Józefa Piłsudskiego 38.

 

Odsłon: 1831 komentarze: 3
14:54, 21.06.2022r. Drukuj






Powrót


Marta @ 16:29, 21.06.2022

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 188.146...55

proponuję wymienić wszystkie piece c.o. na gazowe. zaraz... przecież niedługo gazu nie będzie ....

otto @ 23:50, 21.06.2022

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 178.235...133

Mazowsze już wygrało ze smogiem, program CHRUST+ położył kres smogowi. Będzie ekologicznie. Tak trzymać!!!!

tl @ 05:46, 22.06.2022

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 79.185...158

UE wygra że smogiem, program chrust plus położy kres smogowi. Zakaz UE pieców na węgiel i gaz oznacza piece na chrust.

Tak samo zakaz UE aut spalinowych oznacza auta na chrust.

""Sposób na najtańszą jazdę — chrust zamiast benzyny czy LPG.

No ale przecież chrustem auta napędzić się nie da! Czyżby? Ależ oczywiście, że się da, choć to nie takie proste! Rozwiązanie to instalacja na tzw. holzgas, czyli gaz drzewny! Pomysł nie jest nowy, konstruktorzy eksperymentują z takimi instalacjami od ponad 100 lat. Największą popularność tego typu instalacje zyskały podczas II wojny światowej, kiedy paliwa ropopochodne niemal w całości były wykorzystywane przez armie, a ich dostawy były mocno ograniczone. Wtedy zaczęto na masową skalę przerabiać auta cywilne (ale też i niektóre wojskowe) tak, żeby mogły one być zasilane gazem generatorowym. Również po wojnie w niektórych odległych rejonach świata takie instalacje były popularne – przede wszystkim tam, gdzie drewno było za darmo, a paliwa płynne trudno było zdobyć.
Na zasilanie gazem drzewnym da się przerobić większość silników benzynowych – najprościej jest z gaźnikowymi
Drewno to paliwo odnawialne, co nie znaczy, że taki napęd można uznać za ekologiczny
Instalacja na gaz generatorowy jest większa i cięższa od instalacji LPG, trudno ją też wyregulować
Poważna wada takiego rozwiązania – instalacja nie jest gotowa do pracy od razu, trzeba ją wcześniej podgrzać."

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót