piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Czy kampania "Chcę zrozumieć" przekona sceptyków w zakresie szczepień?

Z początkiem października rusza kampania informacyjna "Chcę zrozumieć", która ma przekonać osoby niezdecydowane do szczepień przeciw COVID-19. Jak wynika z badań focusowych osoby nieprzekonane oczekują więcej przystępnych informacji na temat szczepionek.

W związku z duża liczbą osób nastawionych bardzo sceptycznie do szczepień, ministerstwo wdraża kampanię informacyjną oraz specjalną stronę internetową: gov.pl/chcezrozumiec.

Reklama

W pełni zaszczepionych jest już ponad 22,5 mln Polaków

Jak wynika z badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Opinia i Rynek, postawy osób sceptycznych wobec szczepień w czasie pandemii zmieniły się. Co trzecia osoba, która jeszcze w 2020 r. deklarowała, że nie zaszczepi się przeciwko COVID-19, zrobiła to w 2021 roku przynajmniej jedną dawką. Jeszcze większa zmiana zaszła wśród osób wyrażających niepewność wobec takich szczepionek w 2020 roku. Ponad połowa z nich przyjęła jednak przynajmniej jedną dawkę. Wciąż jednak duża część Polaków ma wątpliwości. Dlatego z początkiem października rozpoczynamy kampanię "Chcę zrozumieć".

- Kampania "Chcę zrozumieć" ma spokojnie i rzeczowo przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Pokazujemy, że rozumiemy wątpliwości i w odpowiedzi na nie dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję - mówił Adam Niedzielski podczas konferencji inaugurującej kampanię.

Reklama

Jak przekonać nieprzekonanych?

Opracowano specjalne filmowe spoty i materiały graficzne. Z kolei strona internetowa będzie zawierała najważniejsze informacje o szczepionkach i szczepieniach. Nie brakuje tam trudnych tematów, dotyczących rzadko występujących, ale możliwych skutków ubocznych szczepień. Jednak otwartość i chęć zrozumienia to dobra postawa w rozmowie z osobami nieprzekonanymi.

- Rozmawiałam z wieloma wątpiącymi, w tym rodzicami. Za większością decyzji o braku szczepienia krył się lęk. Kampania "Chcę zrozumieć" ma rozwiać wątpliwości, a tym samym przekonać niezdecydowanych rzeczową argumentacją - tłumaczyła dr Anna Lewandowska, konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.

Spoty kampanii są dostępne w serwisie YouTube:

Wyświetleń: 2811 komentarze: -
09:46, 29.09.2022r. Drukuj




Reklama

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter

Warto odwiedzić

Spotted Ostrołęka Logo infoprasznysz.com