piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Nowy tor i przystanki na linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele

Modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele weszła w kolejną fazę. Na całym blisko 60-kilometrowym odcinku specjalne maszyny szlifowały nowy tor. Na stacji Ostrołęka i Grabowo oraz przystankach Parciaki i Raszujka wykonano nawierzchnię peronów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały nowy tor do wygodnych podróży na linii Ostrołęka-Chorzele. Gotowe są perony na wszystkich stacjach i przystankach. Zarządca infrastruktury realizuje inwestycję wartą ok. 347 mln złotych. Reaktywowana po 22 latach trasa poprawi warunki komunikacji i zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.

Reklama

-Zakończona została budowa ścianek peronowych na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Na stacji Ostrołęka i Grabowo oraz przystankach Parciaki i Raszujka wykonano nawierzchnię peronów. Ustawiono wiaty, ławki, gabloty i tablice informacyjne. Na stacji Ostrołęka zamontowano sieć trakcyjna. W nowo wybudowanym Lokalnym Centrum Sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym - informuje PKP PLK. 

Gotowy jest most kolejowy nad Narwią. Nasunięto nową 245-metrową stalową konstrukcję, ułożono tor i przygotowano chodniki. Obecnie na moście montowany jest miejski rurociąg kanalizacji sanitarnej. Prace przeniosły się na przystanki Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Olszewka i stację Chorzele. W tych lokalizacjach układana jest nawierzchnia na peronach. Na koniec roku zaplanowano szlifowanie toru na rozjazdach i 19 przejazdach kolejowo - drogowych reaktywowanej linii. 

Reklama

Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku.

- Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych - dodaje PKP PLK.

Projekt "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele" ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Źródło PKP PLK

Wyświetleń: 2876 komentarze: -
14:58, 07.11.2022r. Drukuj