piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Kolejarze przygotowani do zimy

Stały monitoring sieci kolejowej, bieżąca informacja pasażerska, dostosowane do warunków zimowych wagony, zespoły szybkiego reagowania i sprzęt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do odśnieżania torów - tak kolejarze przygotowali się do zimy.

PLK oraz przewoźnicy ustalili zasady współpracy w warunkach zimowych, aby zapewnić jak najlepsze warunki podróży. Nad utrzymaniem odpowiedniego stanu torów czuwają pracownicy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Do pracy w warunkach zimowych wyznaczono 180 zespołów szybkiego reagowania. W dyspozycji jest 280 maszyn do odśnieżania m.in. pługi, odśnieżarki, kombajny.

Reklama

W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PKP Energetyka, przystosowanych do odladzania sieci trakcyjnej. Przewidziano zabezpieczenie preparatem antyoblodzeniowym ponad 4 tys. km sieci trakcyjnej na głównych trasach. Prawie 20 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zapewnić ich sprawność podczas opadów śniegu. 

Utrzymaniem obiektów kolejowych w zimie m.in. kładek i peronów zajmują się firmy sprzątające. Do ich obowiązków należy odśnieżanie i usuwanie lodu. Częstotliwość działań dostosowywana jest do warunków pogodowych. 

- W akcji zimowej prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. może uczestniczyć kilkanaście tysięcy osób. Wykorzystujemy monitoring warunków atmosferycznych, aby zespoły pracowników i sprzęt do odśnieżania jak najlepiej zapewniały przejezdność linii. Bieżąca współpraca z przewoźnikami ułatwia organizację podróży w przypadkach ewentualnych ograniczeń ruchu. W sytuacjach trudnych uruchamiamy zespoły zarządzania kryzysowego - mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zimowym utrzymaniem PLK SA obejmują perony, kładki i dojścia dla pieszych, ponad 18 tys. km linii, blisko 25 tys. mostów i wiaduktów, ponad 13 tys. przejazdów kolejowo-drogowych. 

Reklama

Rezerwowe wagony i regularne przeglądy taboru 

PKP Intercity przygotowały cały tabor i stacje postojowe do eksploatacji w warunkach zimowych. W Warszawie działa nowa, w pełni zautomatyzowana ekologiczna myjnia, która w zimie zapewni sprawne przygotowanie pojazdów do podróży i przyspieszy czyszczenie. 

- Kolej w Polsce przeżywa prawdziwy renesans. W tym roku przewieźliśmy już 50 milionów pasażerów, co jest rekordem w 20-letniej działalności spółki. Spodziewamy się, że ruch w okresie zimowym, zwłaszcza świąteczno-noworocznym i feryjnym nie osłabnie, a to oznacza dla nas ogromne wyzwanie. Zimą na wszelkie możliwe scenariusze będziemy przygotowani - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. 

Od początku września do 21 listopada 2022 r. wykonano przeglądy wszystkich pojazdów, jakimi dysponuje spółka. W ramach przygotowania do zimy przeprowadzono przeglądy oraz dokonano weryfikacji stanów magazynowych podzespołów oraz części zamiennych, które mają służyć jak najszybszemu eliminowaniu potencjalnych usterek taboru.  

Dworce czynne całodobowo

W okresie zimowym, gdy będą spadki temperatury poniżej -10°C wszystkie dworce czynne całodobowo nie będą zamykane na nocną przerwę techniczną. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. Pracownicy Centrum współpracują z obsługą składów pasażerskich, aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach, nadzorują przejazdy osób z niepełnosprawnością. W przypadku utrudnień CWK uczestniczy w organizacji zastępczej komunikacji.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

Wyświetleń: 1606 komentarze: -
12:02, 29.11.2022r. Drukuj