Wszyscy przedsiębiorcy z pewnością znają powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. W obecnych czasach producenci prześcigają się więc w poszukiwaniu nowych działań marketingowych.
Jedną z popularniejszych metod reklamy w dzisiejszych czasach jest telemarketing, czyli telefoniczne pozyskiwanie klientów.
Wszyscy przedsiębiorcy z pewnością znają powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. W obecnych czasach producenci prześcigają się więc w poszukiwaniu nowych działań marketingowych. Jedną z popularniejszych metod reklamy w dzisiejszych czasach jest telemarketing, czyli telefoniczne pozyskiwanie klientów. Niestety w większości przypadków firmy popełniają proste błędy w komunikacji, które skutecznie zniechęcają klientów do zakupów i kontaktu ze sprzedawcą. Jak więc efektywnie pozyskiwać klientów przez telefon? Jakich błędów unikać?
Reklama
Według statystyk każdy sprzedawca ma największy wpływ na klienta w pierwszych 10 sekundach rozmowy telefonicznej. Dlatego właśnie nieumiejętne przeprowadzenie ankiety przez telefon może skutecznie zniechęcić konsumenta do dalszego wysłuchania oferty. Przed wykonaniem telefonu warto więc przeprowadzić dokładny research na temat klienta, jego potrzeb, oczekiwań i możliwości. Przy odpowiednim przygotowaniu i zebraniu wartościowych informacji można indywidualnie dostosować ofertę do klienta i wywrzeć na niego większy wpływ. Wykorzystywanie podczas rozmowy telefonicznej zdobytych informacji, takich jak imię czy wiek, może dodatkowo skłonić rozmówcę do dalszej komunikacji. Dokładne zaplanowanie rozmowy i rozpoznanie potrzeb rozmówcy znacznie ułatwia więc pozyskiwanie klientów przez telefon.
Reklama
Każda firma, która obsługuje telemarketing Kraków, w Warszawie i każdym innym mieście w Polsce, ma na celu pozyskiwanie klientów na odległość za pośrednictwem telefonu. Celem nadrzędnym sprzedawcy nie może być jednak nachalne przekonywanie rozmówcy do zakupu w danej firmie. Na samym początku rozmowy warto więc uprzejmie zapytać, czy potencjalny klient może poświęcić chwilę swojego czasu na rozmowę, zachowując pełną czujność na jego reakcje. Jeśli jednak klient nie wyrazi chęci do rozmowy w danym momencie, najlepszą opcją będzie krótkie przedstawienie celu telefonu i deklaracja ponownego kontaktu w niedalekiej przyszłości. Bardzo istotne jest przy tym, by podczas rozmowy nie przedstawiać konkretnego produktu lub oferty, ale korzyści, jakie klient osiągnie, jeśli zdecyduje się na współpracę z firmą. Telemarketing bardzo często związany jest również z wykonywaniem dziesiątek, a nawet setek telefonów dziennie. Warto jednak pamiętać, by nie nękać rozmówcy kilkoma połączeniami telefonicznymi w krótkim czasie – takie działania będą mocno stresujące i denerwujące dla potencjalnych klientów.
Reklama
Artykuł sponsorowany
Wyświetleń: 607 | komentarze: - | Wrzuć na Facebooka | 10:08, 10.01.2023r. |