Po epidemii koronawirusa świat internetowych zakupów znacznie przybrał na sile i popularności. Wyklarowały się także preferencje polskich konsumentów co do metod płatności online.
Przy wyborze najczęściej liczy się szybkość, intuicyjność i bezpieczeństwo transakcji. Jakie formy płatności w sieci najchętniej wybierają Polacy? To pytanie często stawiają sobie przedsiębiorcy w branży e-commerce, aby zaproponować swoim klientom to, czego oczekują.
Cykliczne badania statystyczne pokazują, że płatności przy odbiorze za towar zamówiony w sieci to coraz rzadziej wybierane rozwiązanie. Zdecydowanie częściej wybór pada na szybkie płatności online, zwłaszcza w przypadku młodego pokolenia konsumentów. Płatność kartą czy szybki przelew za pośrednictwem specjalnej platformy to proste sposoby na dokonanie transakcji bezgotówkowej.
- Ta tendencja nasiliła się w okresie pandemii koronawirusa i wszystko wskazuje na to, że tak pozostanie. Coraz większą liczbą użytkowników cieszy się także BLIK, czyli błyskawiczna płatność za pomocą unikalnego kodu generowanego przez bank - podkreśla przedstawiciel platformy BlueMedia.
Reklama
Przedsiębiorca działający w branży e-commerce ma do dyspozycji szereg rozwiązań płatniczych. Powinny one jednak odpowiadać profilowi grupy jego klientów - warto wziąć pod uwagę także tych, którzy kupują w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Do najczęściej wybieranych należą:
Reklama
Potrzeby klientów internetowych mogą być naprawdę zróżnicowane. Preferencje i oczekiwania dotyczą najczęściej bezpieczeństwa, czasu wykonania transakcji oraz możliwości jej realizacji także poza komputerem. Okazuje się, że dostępność różnych metod płatności online w konkretnym sklepie często bywa czynnikiem bezpośrednio motywującym do zakupu właśnie w tym miejscu. Z tego powodu warto wprowadzić kilka form opłacenia zamówienia, który dla użytkownika wyda się najbardziej korzystny z jego punktu widzenia.
To także dobry sposób na ograniczenie liczby porzuconych koszyków, czyli transakcji niedokończonych ze względu na brak możliwości zapłaty preferowaną metodą. Poznanie profilu swoich klientów z pewnością pomoże w podjęciu decyzji o wprowadzeniu lub zróżnicowaniu już dostępnych udogodnień w zakresie płatności internetowych.
Artykuł sponsorowany
Wyświetleń: 1509 | komentarze: - | Wrzuć na Facebooka | 12:39, 04.05.2023r. |