sobota, 27 kwietnia 2024 r., imieniny Teofila, Zyty, Żywisława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Płatności online - jak Polacy płacą w Internecie?

Po epidemii koronawirusa świat internetowych zakupów znacznie przybrał na sile i popularności. Wyklarowały się także preferencje polskich konsumentów co do metod płatności online.

Przy wyborze najczęściej liczy się szybkość, intuicyjność i bezpieczeństwo transakcji. Jakie formy płatności w sieci najchętniej wybierają Polacy? To pytanie często stawiają sobie przedsiębiorcy w branży e-commerce, aby zaproponować swoim klientom to, czego oczekują.

Jakie płatności online preferują Polacy?

Cykliczne badania statystyczne pokazują, że płatności przy odbiorze za towar zamówiony w sieci to coraz rzadziej wybierane rozwiązanie. Zdecydowanie częściej wybór pada na szybkie płatności online, zwłaszcza w przypadku młodego pokolenia konsumentów. Płatność kartą czy szybki przelew za pośrednictwem specjalnej platformy to proste sposoby na dokonanie transakcji bezgotówkowej.

- Ta tendencja nasiliła się w okresie pandemii koronawirusa i wszystko wskazuje na to, że tak pozostanie. Coraz większą liczbą użytkowników cieszy się także BLIK, czyli błyskawiczna płatność za pomocą unikalnego kodu generowanego przez bank - podkreśla przedstawiciel platformy BlueMedia.

Reklama

Metody płatności, które warto wdrożyć w swoim sklepie online

Przedsiębiorca działający w branży e-commerce ma do dyspozycji szereg rozwiązań płatniczych. Powinny one jednak odpowiadać profilowi grupy jego klientów - warto wziąć pod uwagę także tych, którzy kupują w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Do najczęściej wybieranych należą:

  • BLIK - to opcja płatności online popularna zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Transakcja jest realizowana za pomocą sześciocyfrowego kodu pozyskanego z mobilnej aplikacji swojego banku. Dla bezpieczeństwa koniecznie jest oczywiście dodatkowe potwierdzenie przelewu. Płatność zajmuje tym samym niecałą minutę i można ją zrealizować z dowolnego miejsca za pośrednictwem urządzenia mobilnego.
  • Szybki przelew - statystycznie to właśnie ta metoda wygrywa w rankingu wybieranych najczęściej. Pozwala na sprawną i bezpieczną transakcję bez konieczności uzupełniania pól z danymi, jak przy tradycyjnym przelewie. Ze sklepu klient kierowany jest na stronę wybranego przez siebie banku, gdzie w specjalnym formularzu czekają już na niego dane do akceptacji.
  • Płatność kartą - z tej opcji mogą korzystać użytkownicy kart kredytowych, debetowych czy prepaid. Choć płatność kartą wiąże się z bardzo dobrymi zabezpieczeniami, wymaga o sporo czasu. Do jej przeprowadzenia trzeba podać numer karty, specjalny kod i datę ważności. Coraz częściej jednak można spotkać się z opcją zapisania danych kart na stałe w urządzeniu mobilnym - to znacznie przyspiesza cały proces.
  • Wirtualny portfel - tego typu płatności mobilne realizuje się za pośrednictwem aplikacji Apple Pay lub Google Pay. Wirtualny portfel łączy się z kartą płatniczą konkretnego użytkownika, a transakcję akceptuje się za pomocą kodu SMS , a w przypadku urządzeń Apple za pośrednictwem FaceID lub TouchID.
  • Tradycyjny przelew - choć płatności mobilne dominują na rynku, wiele osób wciąż uznaje klasyczny przelew bankowy za najbezpieczniejszy sposób zapłaty online. Uciążliwy jest jednak czas wykonania transakcji, która wymaga wypełnienia szczegółowych danych, a ponadto realizowana jest zwykle w ciągu jednego dnia roboczego.

Różne formy płatności online - Polacy lubią mieć wybór!

Reklama

Potrzeby klientów internetowych mogą być naprawdę zróżnicowane. Preferencje i oczekiwania dotyczą najczęściej bezpieczeństwa, czasu wykonania transakcji oraz możliwości jej realizacji także poza komputerem. Okazuje się, że dostępność różnych metod płatności online w konkretnym sklepie często bywa czynnikiem bezpośrednio motywującym do zakupu właśnie w tym miejscu. Z tego powodu warto wprowadzić kilka form opłacenia zamówienia, który dla użytkownika wyda się najbardziej korzystny z jego punktu widzenia.

To także dobry sposób na ograniczenie liczby porzuconych koszyków, czyli transakcji niedokończonych ze względu na brak możliwości zapłaty preferowaną metodą. Poznanie profilu swoich klientów z pewnością pomoże w podjęciu decyzji o wprowadzeniu lub zróżnicowaniu już dostępnych udogodnień w zakresie płatności internetowych.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 1509 komentarze: - Wrzuć na Facebooka 12:39, 04.05.2023r. Drukuj


Powrót