« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Niedziela, 19 maja 2024 r., imieniny Iwa, Piotra, Celestyna

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Kolejny dzień w Indiach: Agra i Pałac Wiatrów (zdjęcia i wideo)

Codzienna relacja z podróży Sebastiana i Łukasza do Indii.
Rano pożegnaliśmy miłych Japończyków i tuptukiem udaliśmy się do Jaipuru. Naszym celem był Pałac Wiatrów - Hawa Mahal. Budowla została wzniesiona po to, aby damy mogły obserwować codzienne życie miasta. W tym celu budynek posiada ponad 900 małych okien. Nie brakuje tam również wielu zakamarków i ciasnych przejść.

Dalej postanowiliśmy zwiedzać Pink City. Panujący tam klimat jest niesamowity. Europejczyk zwiedzający to miejsce po raz pierwszy, może być przytłoczony zarówno rzucającym się w oczy ubóstwem, pchlim targiem i ogromnym ulicznym ruchem, w którym z kolei ciężko się odnaleźć.

Przed 17.00 wsiedliśmy do pociągu, który zabrał nas do Agry. W nim także spotkaliśmy innych turystów. W podróży do miasta, w którym znajduje się chyba najsłynniejszy indyjski pałac Tadź Mahal, towarzyszyły nam dwie Francuzki.
Musimy wspomnieć o podróżowaniu koleją w Indiach. Bilety są imienne, dworzec w Jaipurze w porównaniu z innymi krajami, prezentuje się dobrze. Przejażdżka była naprawdę przyjemna. PKP powinno brać przykład z Hindusów.

Do Agry dotarliśmy około 21.30, a z dworca udaliśmy się na kolejny nocleg w hostelu.

W piątek wstajemy wcześnie rano, bo chcemy jak najwcześniej zobaczyć Tadź Mahal - tak poradził nam właściciel hostelu, ponieważ rano jest jeszcze dość spokojnie i nie ma tłumu turystów.
O 12.30 ruszamy pociągiem w długą podróż do Goa, dlatego kolejna relacja będzie za dwa dni.

Wyprawę współfinansuje producent parówek tęczowych, firma JBB z Łysych.

Zobacz zdjęcia:
Dwóch studentów zwiedza Indie

Wjazd do Pink City

Czytaj także:
- Dzień 7
- Dzień 5
- Dzień 4
- Dzień 3
- Dzień 2
- Dzień 1