wtorek, 17 września 2019 r., imieniny Franciszka, Hildegardy, Roberta

Aktualności

Na starym moście jest już asfalt (wideo z lotu ptaka)

Harmonogram robót przebudowy starego mostu idzie zgodnie z planem. Oddanie do użytku inwestycji planowane jest na koniec września tego roku. Natomiast termin realizacji całego zadania ustalono na 15 maja 2020 r. Na przeprawie wylano już nawierzchnię asfaltową, trwa też intensywna budowa podjazdów.

Remontem przeprawy zajmuje się firma Strabag. We wrześniu ubiegłego roku wykonawca zdemontował stary most i rozpoczął prace budowlane. Najpierw powstawały nasypy oraz podłoże do nowej przeprawy. Później rozpoczęto umacnianie istniejących filarów.

Reklama To jedna z nielicznych inwestycji, która przebiega zgodnie z terminami i bez większych zakłóceń. Najpoważniejszy problem pojawił się w grudniu ubiegłego roku, kiedy okazało się, że filary mostu nie posiadają wystarczającego zbrojenia. Wówczas dowiedzieliśmy się, że koszt remontu znacznie wzrośnie. Spowodowało to małe opóźnienie w pracach, jednak harmonogram nie został zaburzony.

Roboty na moście wciąż postępują. Mieszkańcy i przejezdni mogą podziwiać już solidną konstrukcję nad Narwią. Firma rozpoczęła budowę ciągów pieszych i rowerowych. Przeprawę przykrywa też asfaltowa nawierzchnia. Ponadto rozpoczęła się intensywna budowa podjazdów od strony ulic Mostowej i Traugutta oraz od strony ulicy Warszawskiej i ronda im. Siemowita. W związku z tym do 31 sierpnia br. wokół mostu będzie obowiązywała zmieniona organizacja ruchu.

Jak poinformował nas prezydent Łukasz Kulik, wykonawca prace budowlane realizuje zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, rzeczowo-finansowym. Termin realizacji inwestycji nie jest zagrożony. Na koniec czerwca 2019 r. zaawansowanie rzeczowe inwestycji wyniosło 77,32 proc.

- Zgodnie z zawartym w listopadzie 2018 r. aneksem do umowy na roboty budowlane, termin wykonania prac niezbędnych do uzyskania przejezdności mostu oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu ustalono na 30 września 2019 r., natomiast termin realizacji całości zadania na 15 maja 2020 r. - podkreślił włodarz miasta.

Reklama Po zakończeniu remontu, most ma być dużo szerszy. Po jednej stronie będzie wygodna ścieżka rowerowa, dwukierunkowa, o szerokości 2 metrów. Szerszy, bo półtorametrowy, będzie też chodnik dla pieszych. Obydwa szlaki komunikacyjne, dla pieszych i rowerzystów, będą wykonane z kostki brukowej, zabezpieczone balustradami o wysokości 120 cm i półmetrowym pasem bezpieczeństwa z barierą odgradzającą od strony jezdni. Ta ostatnia będzie składała się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy.

Wykonawca zobowiązał się także do zdemontowania konstrukcji zastępczego mostu. 

Więcej na ten temat:

- Remont mostu niezagrożony. Trwa układanie kostki i budowa podjazdów (zdjęcia, wideo z drona)

- Piła i siekiera? Na starym moście pojawiła się wiecha (zdjęcia)

- Remont starego mostu idzie pełną parą (wideo z drona)

Wyświetleń: 12474 komentarze: 35
09.08.2019, 10:52r. Drukuj

PROMOCJA





Powrót


Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:32, 09.08.2019

IP: 217.146...86

Cyt.:
"Harmonogram robót przebudowy starego mostu idzie zgodnie z planem."

Dla Ostrołęczan, to brzmi jak "Bajka o żelaznym wilku" - przy tego typu inwestycji, jakiej w Ostrołęce jeszcze nie było, które realizuje nie Ostrada, spotykamy się z czymś takim jak "dotrzymywanie harmonogramów" - Ostrada, przy remontach ulic, miała wielomiesięczne opóźnienia - czy, naprawdę nikomu, do tej pory nie dało to do myślenia, a już tłumaczenia dotyczące opóźnień w remoncie Ostrowskiej to jest jakieś kosmiczne kuriozum.

Przypomnę, że Ostrada, wykonywała remont ul. Warszawskiej zakazowi inwestora, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy... i co, i nic.

Bezudarowe posadawianie pali pod przyczókki przeprawy przestępczej - a, kto Ostradzie zabroni???

Zakaz wprowadzania ciężkiego sprzętu na ul. Spacerową - nie dotyczy Ostrady.

Kto, kiedy i gdzie słyszał o ty, żeby jakakolwiek nawierzchnia bitumiczna, kładziona przez Ostradę, poddawana była badaniom laboratoryjnym???

Przecież trzeba być całkowicie ślepym, żeby tego nie widzieć.

Lgbt @ 11:41, 09.08.2019

IP: 188.146...77

Czy będzie zejście z wału w stronę Łęgu Przedmiejskiego ? Czyli ten skrót .

Mieszkaniec @ 11:55, 09.08.2019

IP: 185.13...205

A kto te masę bitumiczna układał i z jakiej wytworni

Znafffca @ 12:23, 09.08.2019

IP: 31.0...167

Ostrada ma takie budowy w których termin realizacji się skończył a oni jeszcze nie zaczęli robić. To jest firma! Tylko im nikt nic nie zrobi

obserwator @ 12:26, 09.08.2019

IP: 31.41...72

Myślę że film pokazuje że na moście wylana jest masa uszczelniająca pod właściwy asfalt.Wypadało by zdjęcia filmowe skonsultować z kierownikiem robót.

mieszkaniec @ 12:48, 09.08.2019

IP: 37.248...109

Mam pytanie do ispektora naadzoru ulicy Ostrowskej dlaczego wpasie chodnika zostały karpy z wyciętych drzew

vi @ 12:49, 09.08.2019

IP: 5.173...143

jak by te rowery i chodniki dać pod most to były by cztery pasy - to by było coś a nie taka "Ostrołęka"

Seba @ 13:54, 09.08.2019

IP: 89.65...225

bez obwodnicy TIR-y go szybko załatwią!

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:21, 09.08.2019

IP: 217.146...86

Piszesz tak, jakby tylko w Ostrołęce był taki most i wszystkie były porozjeżdżane przez TIRy.

vi @ 14:35, 09.08.2019

IP: 5.173...143

No jest jeszcze w Łomży taki most. AAA ostatnio jak jechałem to był porozjeżdżany przez tiry.

Tyle że Łomża będzie miała viabaltice (czy jakoś tak)

Ale jakie tam tiry w Ostrołęce? Po co tu jeździć?

Seba @ 14:53, 09.08.2019

IP: 89.65...225

Jakie TIR-y w O-ce???A Intercel, Elektrownia itp.?Jakie samochody tam jeżdżą???

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:15, 09.08.2019

IP: 2a00:11c0...86

Seba, a co, ten most, projektowany był pod wozy drabiniaste? - przecież jest to most w ciągu drogi krajowej.

Rozterka @ 15:16, 09.08.2019

IP: 78.152...254

Skoro stary most jest odnowiony, to czy teraz będzie się na niego mówiło nowy most, a na most Madalińskiego stary most?

... @ 15:18, 09.08.2019

IP: 188.147...96

Myślę, że i nawierzchnie Ostrady także były badane. Sam widziałem jak jakieś laboratorium z Łomży wiercilo w nawierzchnie na Witosa i na Dobrzańskiego. Podejrzewam, że jak na tych dwóch to i na reszcie budów także.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:21, 09.08.2019

IP: 2a00:11c0...86

Chociaż, masz rację, jak się patrzy na przeprawę przestępcza, to wszystko jest możliwe.

Za chwilę, może się okazać, że projekt zakładał wymianę nawierzchni co miesiąc, tylko jakoś nikomu nie przyszło do głowy, żeby poinformować o tym użytkowników - wyPiS, wymaluj, metody postępowania poprzedniej władzy - jak dach przecieka, to się mówi, że miał przeciekać, jak na kładce do muzeum bandytów stoi woda, to widocznie stać miała, a kratka odprowadzająca, jest wyłącznie elementem dekoracyjnym, celowo postarzonym, żeby nadawał kładce odpowiedniego klimatu.

Pytanie mam tylko jedno, czy w tak samo "wysokim" standardzie wykonane są windy, bo jeśli tak, to strach będzie do nich wsiadać.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:26, 09.08.2019

IP: 2a00:11c0...86

Cyt.:
"Myślę, że i nawierzchnie Ostrady także były badane. Sam widziałem jak jakieś laboratorium z Łomży wiercilo w nawierzchnie na Witosa i na Dobrzańskiego. Podejrzewam, że jak na tych dwóch to i na reszcie budów także."

Różnica polega na tym, że na Spacerowej, masa bitumiczna badana była w czasie jej nakładania i dała miastu powód, do wyrzucenia wykonawcy z placu budowy i zastąpienia go Ostradą, która wprowadziła na plac budowy ciężki sprzęt.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 18:09, 09.08.2019

IP: 37.30...79

Dobrze, że miasto nie odebrało nawierzchni ulicy Spacerowej, pamiętają jak było z nawierzchnią na obwodnicy Załuski. Zaczęła płatami schodzić po 3 latach.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 18:51, 09.08.2019

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Zaczęła płatami schodzić po 3 latach."

Naziolu, znowu łżesz jak PieS - większość kampanii wyborczej PiSu, była oparta na zepsutej nawierzchni obwodnicy, na którą, po wyborach w 2006 roku, był jeszcze rok gwarancji.

NaPiSz nam jeszcze naziolu, dlaczego Ostrada kontynuowała prace na ul. Warszawskiej, pomimo pisemnego zakazu inwestora - jakoś nie słyszałem, żeby została pogoniona z placu budowy, a Ty - naziolu?

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 19:52, 09.08.2019

IP: 188.146...208

Obrońco nazioli na hitlerowskim żołdzie mordujących polskie dzieci, kobiety i starców - dlaczego tylko rok gwarancji?

Dlaczego nawierzchni obwodnicy nie sprawdzono w taki doskonały sposób jak nawierzchni ulicy Spacerowej?

nie katecheta jest tańszy o 350 zł miesięczn ... @ 20:06, 09.08.2019

IP: 188.146...208

2011

"1 października 2006 roku oddano do użytku tzw. małą obwodnicę Ostrołęki. Obwodnica kosztowała ponad 34 mln zł.

Miasto na budowę obwodnicy otrzymało wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Rządzący wtedy Ostrołęką prezydent Ryszard Załuska przygotował przetarg, którego warunków nie spełniła żadna ostrołęcka firma.

Wybrano zagranicznego wykonawcę budowy - "Teerag Asdag". Jednak austriacka firma budując obwodnicę korzystała z usług ostrołęckich wykonawców.

Mimo opłacenia przez miasto inżyniera kontraktu i nadzoru z Urzędu Miejskiego odebrano drogę, która całkowicie się rozpada. Prawidłowo położona nawierzchnia nie może rozsypywać się na środku gładkiej jezdni, poza miejscem kolein i bez pęknięć podbudowy. Wszystko wskazuje na to, że położony asfalt przestaje po prostu istnieć.

Taka samoistna destrukcja prawidłowego asfaltu może następować dopiero po 30. latach ale nie po 3.

O potwornych dziurach w ostrołęckiej obwodnicy pisaliśmy już rok temu.

Dzisiaj wszystko wskazuje na to, że należy obwodnicę sfrezować i położyć nowy asfalt. Wartość naprawy to, bagatela, kilka milionów złotych! Niestety, miasto odebrało jezdnię tylko z roczną gwarancją... "

Co Ty na to, obrońco nacjonalistów na hitlerowskim żołdzie? Dobrze, że o ulicę Spacerową miasto zadbało i inny wykonawca dobrze ją zrobił.

do katechety @ 20:36, 09.08.2019

IP: 83.28...125

dobrze, że miasto odebrało laughing

https://www.moja-ostroleka.pl/art/1516798482/wszystko-zgodnie-z-planem-asfalt-mial-popeka
c

nie katecheta jest tańszy o 350 zł miesięczn ... @ 20:42, 09.08.2019

IP: 188.146...170

do katechety, przy takiej konstrukcji przeprawy zastępczej asfalt miał popękać.

Czy dobrze, że miasto odebrało w 2006 nawierzchnię na obwodnicy? Tam asfalt miał nie odpadać platami po 3 latach.

Rebeliant Remek @ 22:50, 09.08.2019

IP: 188.147...128

Tępy tańszy o 350 zeta. Ty dawaj pod kościół żebrać bo na muzeum bandytów drobnych brak.

Olo @ 23:12, 09.08.2019

IP: 5.172...168

Tak się załatwia interesy, daje się szansę raz wygrać innej firmie porzetarg (ulica mostowa) żeby ją pod byle pretekstem wywalić z budowy i zatrudnia się swoich i wtedy już nikt inny się nie ważył zgłosić do zrobienia przeprawy tymczasowej i jest pretekst żeby wszystko dawać swojej firmie która może robić jak chce, proste :)

nie katecheta jest tańszy o 350 zł miesięczn ... @ 04:18, 10.08.2019

IP: 37.30...105

Olo, czy na pewno to był byle pretekst? Czy sprawdziłeś jakość nawierzchni, która była powodem wywalenia innej firmy z budowy ulicy Spacerowej?

Czy masz jakieś zastrzeżenia co do jakości nawierzchni wykonanej przez Ostradę? Czy to w mieście czy w powiecie. Czy gdzieś np. schodzi płatami jak na obwodnicy Załuski? Dobrze, że władze miasta nie dopuściły do podobnego bubla.

nie katecheta jest tańszy o 350 zł miesięczn ... @ 04:58, 10.08.2019

IP: 37.30...105

Olo, jeszcze jedno. Czy to takie dziwne, że miasto sprawdza jakość prac drogowych? Bardzo dobrze, że tak robi. Patrz ostatni przypadek:

"W sprawozdaniu z działalności prezydenta miasta za kwiecień 2019 roku znajduje się informacja, że miasto zawarło umowę z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów z siedzibą w Warszawie na wykonanie badania właściwości i równości wbudowanej masy mineralno asfaltowej na skrzyżowaniu Alei Jana Pawła II, ul. ks. Franciszka Blachnickiego i drogi wewnętrznej w Ostrołęce (rondo 100 lecia Niepodległości) na kwotę 6.543,60 zł.

Radny Jacek Łuba z klubu radnych Bezpartyjne Miasto na dzisiejszej sesji zapytał prezydenta Łukasza Kulika, jaie są wyniki tych badań. Odpowiedziała Danuta Krajanowska, dyrektor Wydziału Dróg.

- Instytut Badania Dróg i Mostów przeprowadził badania. Wyniki potwierdziły nasze wątpliwości. 13 czerwca odbędzie się spotkanie z wykonawcą tego ronda, tzn. z inwestorem inwestycji niedrogowej, jaką była budowa Lidla. Będziemy sporządzać protokół, w którym zobowiążemy do wymiany nawierzchni warstwy ścieralnej - zaznaczyła."

Lepiej nie odebrać drogi niż potem się mają kierowcy męczyć na dziurach jak na obwodnicy Załuski.

Seba @ 07:21, 10.08.2019

IP: 89.65...225

TIR-y to też wypadki, tak poważne jak ich masa. A czytając o kwalifikacjach miejscowych kierowców....

Frauder @ 08:31, 10.08.2019

IP: 31.41...237

Asfalt plastelina zapewne :))

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 10:05, 10.08.2019

IP: 37.30...105

Frauder, plastelina? Strabag kładzie dobrze nawierzchnię, porównywalnie do Ostrady.

do radiomaryjny @ 10:07, 10.08.2019

IP: 83.28...20

Skąd wiesz, że porównywalnie? jak nie oddano do badań składu asfaltu ze starego mostu i przeprawy tymczasowej?

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 10:16, 10.08.2019

IP: 37.30...105

do radiomaryjny, jeżdżę po drogach wykonanych przez Strabag i przez Ostradę, i nie widzę różnicy. W wielu miejscach widzę otwory po pobraniu próbek na skład nawierzchni. Ciekawe czy i tym moście uda się im zrobić dobrze nawierzchnię.

Ya @ 11:44, 10.08.2019

IP: 37.248...174

Przyjmijcie się do ostrady zobaczycie jak się robi te buble od środka...I jak płacą ludziom...

do radiomaryjny @ 16:28, 10.08.2019

IP: 83.28...20

Ja jeżdzę przez przeprawę tymczasową i jest ogromna różnica jakości z innymi drogami.

Gregor @ 18:39, 10.08.2019

IP: 91.37...94

Super będę skakał na bango

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 20:29, 10.08.2019

IP: 37.30...105

do radiomaryjny, a gdzie masz lepsze przeprawy tymczasowe?

Nawierzchnia na przeprawie tymczasowej zależy od jej konstrukcji. Czy zła jest nawierzchnia na dojazdach do przeprawy? To konstrukcja mostu wpływa na stan nawierzchni na niej. Gdyby konstrukcja mostu tymczasowego była lepsza, droższa, to nic by się złego nie działo z jej nawierzchnią.

Reklama

LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Hydraulika
MKKK
Sklep Enter