środa, 15 lipca 2020 r., imieniny Włodzimierza, Henryka, Egona

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Mieszkańcy Ostrołęki i powiatu nagminnie nie wkładają maseczek! Kara może być dotkliwa - nawet do 500 złotych!

Jak bumerang powraca sprawa obowiązku zasłaniania nosa i ust. Mieszkańcy Ostrołęki i powiatu nagminnie unikają tego obowiązku i w marketach oraz sklepach więcej jest tych, którzy beztrosko chodzą bez maseczki, niż osób przestrzegających zasad bezpieczeństwa. Okazuje się, że konsekwencje mogą być dotkliwe.

Do naszej redakcji systematycznie napływają skargi odnośnie nieprzestrzegania podstawowych wymogów bezpieczeństwa w czasie epidemii.

Sprawę opisywaliśmy w artykule: Ludzie, wkładajcie maseczki! Dlaczego niewiele osób w Ostrołęce i powiecie przestrzega tego obowiązku? W kościołach najgorzej.

Reklama

Zasłanianie ust i nosa nadal obowiązuje!

Problem się nasila. Letnia aura, wakacyjne nastroje i snucie planów urlopowych nie sprzyja zachowywaniu zasad i nakazów. A przecież, mimo łagodzenia obostrzeń, epidemia koronawirusa trwa nadal i obowiązku noszenia maseczek nie zniesiono całkowicie. Nakaz nadal powinien być przestrzegany w sklepach, marketach czy galeriach handlowych, a także wszędzie tam, gdzie są większe skupiska ludzi czy bliski kontakt z drugim człowiekiem np. w kościołach, na uroczystościach czy w urzędach i przychodniach lekarskich.

Ostrołęczanie sobie luzują

W Ostrołęce widać jednak postępujące odchodzenie od obowiązku noszenia maseczek, mimo, iż takiego obowiązku nadal nie zniesiono. Mocno dotkliwe i widoczne jest to w sklepach, a najbardziej pokrzywdzeni są ci, którzy maseczki noszą i nadal obawiają się zachorowania. Dalece posunięty lęk przed koronawirusem skutkuje złością i frustracja osób, które muszą znosić kaszlących i kichających ludzi wokół siebie, którzy nie zachowają podstawowych zasad bezpieczeństwa. Skargi kierują do naszej redakcji, ale też do policji czy obsługi sklepów, które nie kontrolują swoich klientów.

Reklama

Policja interweniuje. Kary są bardzo wysokie!

Mieszkańcy coraz częściej mówią, że w sklepach dochodzi do interwencji policyjnych. Mundurowi otrzymują zgłoszenia, że nie wszyscy stosują się do zasad bezpieczeństwa. Tam, gdzie dochodzi do naruszeń, ostrołęccy funkcjonariusze mogą interweniować, a niesubordynowanym klientom wręczyć mandat na niemała kwotę. Jak się dowiedzieliśmy, za brak maseczki możemy uszczuplić swój budżet nawet o 500 zł.

- W ciągu ostatnich dwóch miesięcy ostrołęccy policjanci kilkukrotnie podejmowali interwencję na terenach obiektów handlowych związane z niekorzystaniem z maseczek. Przypominamy, że na terenie sklepów wciąż obowiązuje nakaz zasłaniania ust. Za niestosowanie się do nakazów grozi mandat karny w wysokości do 500 złotych - poinformowała nas mł. asp. Aneta Waracka z MKP w Ostrołęce.

Czy ostrzeżenia i kary pomogą? Wystarczy wybrać się na zakupy, aby sprawdzić, czy klienci ostrołęckich sklepów boją się kary i stosują się do nakazów.

Wyświetleń: 14754 komentarze: 95
27.06.2020, 07:47r. Drukuj




Powrót


1 @ 07:56, 27.06.2020

IP: 37.47...175

to jest zalecenie a nie nakaz. pozatym przy problemach z oddychaniem nie trzeba nosic tego kawałka szmatki z bakteriami na twarzy. chyba ze ktos bogaty i ma medyczne maseczki z filtrem ale one też nie sa wielokrotnego użytku, najfajniej jak ludzie chodzili w brudnych jednorazowych rękawiczkach w sklepach

Info Ergo @ 08:11, 27.06.2020

IP: 5.173...23

Szanowni Państwo żadnego koronawirusanie ma. Ta cała epidemia jest wymysłem globalistów, którzy chcą w ten sposób zniewolić ludzi oraz przejąć bardzo dużo upadłych firm. Okazuje się że pod pretekstem epidemii można wprowadzić dowolny przepis ograniczający wolność i swobodę ludzi... Zobaczcie ile setek miliardów złotych jest wydawane bez żadnej kontroli... To jest rewolucja międzyświatowa. Ten wirus sam w sobie nawet jak jest nie jest groźniejszy niż zwykła grypa.

baca do tych wyżej @ 09:02, 27.06.2020

IP: 95.49...202

Dno i wodorosty. Zaścianek intelektualny. Kto wam dał prawo takiej oceny?. Jesteście lekarzami, epidemiologami,bakteriologami itd.
ŻEBY ZABIERAĆ STANOWISKO W TEJ SPRAWIE TRZEBA MIEĆ WIEDZĘ I DOŚWIADCZENIE.
KILKA MILIONÓW LUDZI NA ŚWIECIE ZACHOROWAŁO NA COVID19 I TO JESZCZE NIE KONIEC. WIELE TYSIĘCY ZMARŁO .
ZMARLI W TAKICH KRAJACH JAK CHINY,WŁOCHY, WIELKA BRYTANIA,FRANCJA ,HISZPANIA, USA,KRAJE AMERYKI PŁD I INNE-TO JEST ŻNIWO TEJ PANDEMII.
SETKI TYSIĘCY OFIAR A WY TAKIE RZECZY WYPISUJECIE.WSTYD.
ULEGACIE MANIPULACJI. HEJ!!

Wos @ 09:28, 27.06.2020

IP: 82.145...110

A niech mnie pocałują w ...... i tak nie założe tego kawałka szmatki

Autor @ 09:31, 27.06.2020

IP: 94.254...202

Do czego to doszło jeszcze dwa miesiące temu ludzie się bulwersowali, że policja interweniuje i wlepia mandaty. Teraz sami na siebie donosimy, aby policja interweniowała i mandaty wlepiała....

skutek @ 09:32, 27.06.2020

IP: 2a02:a319...9bb

Ludzie nie dajcie sobie wlepić mandatu. Macie prawo chodzić bez kagańca. Wystarczy powiedzieć, że nie możecie nosić maseczki ze względów zdrowotnych. Nie macie obowiązku pokazywać żadnego zaświadczenia. Nikomu, nawet milicji. Tak jest w rozporządzeniu.

x @ 09:37, 27.06.2020

IP: 178.235...104

do "baca"
Popieram. Masz absolutną rację. Grupa domorosłych niedouków wypisuje swoje wypociny.

do baca do tych wyżej @ 09:38, 27.06.2020

IP: 188.146...161

Pisząc: Dno i wodorosty. Zaścianek intelektualny pisałeś o sobie?
Rozumiem, że jesteś lekarzem, epidemiologiem lub bakteriologiem?
Kilka milionów ludzi na świecie zachorowało. Wiele tysięcy zmarło.
Ludzie chorowali i chorować będą podobnie jest ze śmiercią tego nie oszukasz.
Przejrzyj statystyki i zobacz, że śmiertelność w ostatnim czasie jest mniejsza niż w latach poprzednich. Na zwykłą grypę umiera więcej ludzi niż z racji na Covid 19.
Kto Ci dał prawo do takiej oceny innych, kto Ci dał prawo do ubliżania im?

TTR @ 09:56, 27.06.2020

IP: 77.111...7

PiSowskie dno!

dyma..cie @ 10:00, 27.06.2020

IP: 178.235...202

hahaha wystraszyłem się

rrrr @ 10:02, 27.06.2020

IP: 31.0...229

chcą zrobić z nami to co chinczyki u siebie. zniewolić

Hm @ 10:05, 27.06.2020

IP: 176.109...148

Przecież minister zdrowia Szumowski z głównym inspektorem sanitarnym Pinkasem odradzali ich zakładanie. A teraz karzą?

Wiszący Dzik @ 10:16, 27.06.2020

IP: 83.24...109

Toć ja to od początku mówiłem że tym powinny jakieś służby się zająć i zbadać jak to jest, że z powodu średnio 15 zgonów dziennie zatrzymano całe państwo i jakieś miliardowe przepływy finansowe zaczęły być realizowane.

Jaaa @ 10:29, 27.06.2020

IP: 37.248...72

Znacie kogoś osobiście kto był jest na to chory? Bo ja nie

Ewelina @ 10:32, 27.06.2020

IP: 31.41...92

Należy pochwalić eLeclerc bo chyba jako jedyny sklep w Ostrołęce przestrzegał i respektował zalecenia noszenia maseczek w miejscu publicznym. Ochrona nie wpuszczała klientów bez maseczek i bardzo mi się to podobało. Nie lubie cwaniactwa... Z szacunku do ludzi pracujących w sklepach należy zakładać maseczki.

Pola @ 10:43, 27.06.2020

IP: 5.173...233

Maseczka chroni tego co ja nosi

Marta @ 10:53, 27.06.2020

IP: 159.205...101

Popieram Ewelinę . W autobusach MZK też nie przestrzegają zaleceń noszenia maseczek. Ostatnio zauważyłam w autobusie linii nr 3, że na 17 osób tylko 3 miały maseczki, w tym dwie osoby pod nosem więc to się raczej nie liczy.. Widziałam też jak osoby wsiadały w maseczkach, ale zauważały, że tyle osób ich nie ma, więc i one je od razu zdejmowały..
Fajnie by było gdyby ktoś się tym zainteresował i zainterweniował, bo nieszanowanie swojego zdrowia i życia to jedno, ale nieszanowanie cudzego jest po prostu straszne.

Ja @ 10:54, 27.06.2020

IP: 5.173...100

Wlepiać mandaty, a zyski przeznaczać na testy, niech antymaseczkowi dokładają się do walki z epidemią😊. A swoją drogą to wstyd pchać się do sklepów bez maseczek, żałośnie wygląda taki człowieczek. Mandaty również dla właścicieli sklepów za pozwalanie na to.

🗿 @ 11:05, 27.06.2020

IP: 2a00:f41...f841

Nie nosiłem i nie będę jak by nie media nie było by tematu tej niby epidemi

Zonk @ 11:10, 27.06.2020

IP: 176.109...70

Żałośnie bez maseczki? Chyba wręcz przeciwnie, żałośnie to wyglądamy w tych kagańcach.

Zdzichu @ 11:20, 27.06.2020

IP: 31.41...181

Jeżeli Ci co noszą maseczki tak się obawiają zarażenia to niech siedzą w domu i niech nie wkur**aja innych swoim strachem . Nikt im nie każe nigdzie łazić. Zakupy przez interneta może sobie zrobić. A jak ktoś ma gdzieś tego wirusa to niech sobie chodzi jak chce...

do Zdzichu @ 11:52, 27.06.2020

IP: 37.248...126

Zdzichu, bohaterze. Tobie też nikt nie każe nigdzie łazić. Najlepiej jakbyś chodził tylko po swoim polu, bo tam nikogo nie zarazisz i nikt nie będzie cię wkur**jał.
A swoją drogą po co PiS tak szybko wprowadził ograniczenia? Trzeba było pozwolić wymrzeć wielu osobom, może wtedy rozum by wrócił?

szmalcownicy @ 11:53, 27.06.2020

IP: 77.111...8

Ci co się s.rają z tym maseczkami niech stosują się do obostrzeń z marca o zakazie przemieszczania, niech siedzą w domu nigdzie nie wychodzą i nie wku.rwiaja ludzi innych

Jerzy Brojek @ 11:53, 27.06.2020

IP: 178.235...120

Pozdrawiam wszystkich Państwa komentujących, ale wyróżniam komentarze: Ewelina IP:31.41...92, Marta IP:159.2005...101, Baca do tych wyżej IP:95.49....202. Tym krytycznym wobec maseczek uprzejmie PRZYPOMINAM - że maseczki ochronne
się SPRAWDZIŁY. I nie ważne jest co mówił K I E D Y Ś minister Łukasz Szumowski.
Koronawirus rozprzestrzenia się tak zwaną metodą "kropelkową" - czyli jego zarodniki
"przyklejone" są do MIKROKROPELEK ŚLINY wydychanej (wykasływanej ) wraz z
powietrzem. Policjanci nie muszą od razu karać mandatami, A WYSTARCZY ŻE
BĘDĄ SPISYWAĆ DANE "OPORNYCH" ( przy ponownym spotkaniu takiego
delikwenta NISKI MANDACIK ). Prezydent Ostrołęki może odpowiednio "uczulić"
podległą sobie Straż Miejską ( szczególnie odnośnie komunikacji MZK ).
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 27 czerwca 220 roku.

mik @ 12:08, 27.06.2020

IP: 2a01:110f...e423

To niech ci kaszlacy i kichajacy nosza kagance, zeby innych nie zarazic. A pozostali niech oddychaja tlenem a nie dwutlenkiem wegla co sami wydychaja. To tak jakby na zepsute zeby plomby ponakladal

Rudy spod kościoła @ 12:09, 27.06.2020

IP: 2a00:f41...1788

Ja to na jajka zakładam gaganiec przed ludźmi w maskach bo jak zdejmą maską to mi odgryzą także chronie ogólnie pic na wode z tym wszystkim i całym wirusem

stalker malina @ 12:12, 27.06.2020

IP: 37.47...6

Polak Polakowi ch.... a jednak to prawda, polak musi być pod padem Jankesów, Berlina albo jude... tak apropos wszystko w tych marketach jest g*ówne*m, paszą dla bydła- POLAKÓW, z domieszką glifostu a te o maseczkach hahaha co za Naród zawistny

Ja @ 12:30, 27.06.2020

IP: 5.173...100

Więc mówię, nie tłumaczyć, karać mandatami i tylko to zrozumieją ci niezawistni, najmądrzejsi, oczytani w temacie, kpiący z innych ludzi i za nic mający zdrowie innych. Mandat 500 a dla właściciela sklepu 100 za to, że obsłużony bez maseczki. Forsa leży na ulicy, wystarczy...a sorry, raczej chodzi w sklepach i wystarczy brać, i wzbogacać państwo. Kosić równo.

Krzyś @ 12:39, 27.06.2020

IP: 79.189...130

To samo jest w autobusach MZK,byłem w tym tygodniu w Warszawie i nie widziałem ani jednej osoby bez maseczki a trochę musiałem pojeździć komunikacją.Widocznie tam mieszkają mądrzejsi ludzie.

Ala @ 12:43, 27.06.2020

IP: 5.173...107

To jest śmieszne. Ludzie nosili maseczki -chorych nie było. Ludzie nie noszą i też jakoś wszyscy zdrowi chodzą po Ostrołęce. Jeśli ten kto się boi to niech dalej siedzi w domu a nie urządza spacery po galeriach i parkach i szuka wrażeń i ma pretensje do normalnych ludzi

Ja @ 12:49, 27.06.2020

IP: 5.173...100

Ala, normalni ludzie stosują się do nakazów, a goopich nie szkoda, widocznie mają za dużo kasy, to niech się dzielą z państwem. Normalnie, czas żniw.

aj @ 12:51, 27.06.2020

IP: 77.111...59

Tych donosicieli karać za łamanie zakazu przemieszczania z marca, pytać się gdzie idą i im przypomianać że był przepis zakazujący przemieszczania i wlepiać im grzywne od inspektoratu 30 tyś zł, bo tak kiedyś było

never again @ 13:21, 27.06.2020

IP: 178.235...195

Nie widzę logiki w tym zarządzeniu... Na weselach dopuszczalna ilość 150 osób BEZ MASEK, bez dystansu...poza tym Panowie Ministrowie i rządzący sami ich nie noszą. Dlaczego więc my mamy być tymi maskami zniewoleni? Jestem przeciwna maseczkom i będę. Powinny być stosowane przez personel medyczny, który ma do czynienia z osobami schorowanymi, podczas operacji- naruszenie ciągłości skóry, innych zabiegów i to jest zrozumiałe. Maseczki, chusty, szaliki, którymi musimy zasłaniać buzie nie chronią przed niczym. Jeśli maseczki nie chronią mnie, to innych też nie....Są źródłem bakterii i to bezsensowne zalecenie powinno być uchylone.....

ponadto @ 14:18, 27.06.2020

IP: 178.235...195

" Można sobie wyobrazić scenariusz, w którym sprzedawca wzywa policję. Ta może ukarać klienta mandatem za nieprzestrzeganie obowiązku zakrywania nosa i ust w przestrzeni publicznej. Karę administracyjną może nałożyć też powiatowy inspektorat sanitarny. W obu przypadkach ukarana osoba może kwestionować sankcję i sprawa trafi do sądu. A jak wskazuje prawnik, w czasie pandemii pojawiły się już orzeczenia, w których sąd uznał, że nie można było ukarać obywatela za nienoszenie maseczki, właśnie z powodu braku wystarczające podstawy prawnej. Sąd orzeka bowiem w oparciu o przepisy ustawy. Kara może zostać uchylona przez sąd, kiedy obywatel przyjął mandat, albo nienałożona, kiedy odmówił przyjęcia mandatu. Jak dodaje Małecki (prawnik), gdyby wprowadzono stan nadzwyczajny, wówczas problemu by nie było ".

adam @ 14:18, 27.06.2020

IP: 178.235...74

A mądrala Brojek w swoim komentarzu wymyślił jakieś "zarodniki wirusowe" co się do maseczek przyklejają. Do szkoły uczyć się panie Brojek!

Do Brojka @ 14:23, 27.06.2020

IP: 176.109...56

Panie... nie starasz nie strasz bo się ze ...rasz!!!

?? @ 14:32, 27.06.2020

IP: 2001:67c...32b

Czy osoby, które nie noszą maseczek, wyrażają zgodę na to żeby na nie kaszleć i kichać?

Ole @ 14:36, 27.06.2020

IP: 188.146...25

Biedronka na Bohaterów Warszwy w Ostrołęce bryluje w tolerowaniu nienoszenia maseczek.Omijać szerokim łukiem te dziadostwo.

Ole @ 14:36, 27.06.2020

IP: 188.146...25

Biedronka na Bohaterów Warszwy w Ostrołęce bryluje w tolerowaniu nienoszenia maseczek.Omijać szerokim łukiem te dziadostwo.

ad. @ 14:37, 27.06.2020

IP: 178.235...195

?? @ 14:32, 27.06.2020
IP: 2001:67c...32b
Ktoś, kto posiada kulturę osobistą na nikogo nie kaszle ani nie kicha. Mnie nauczono, żeby w tym momencie zasłonić usta i nos chusteczką.

😉 @ 14:37, 27.06.2020

IP: 5.173...111

Prezydent na spotkaniach też nie nosi

do ??? @ 14:49, 27.06.2020

IP: 2001:67c...a4

A tylko kichnij na mnie to ci wypale z łokcia w głupi łeb i ci niucha poleci z kichola, wiec tylko czekam na twój ruch szmalcowniku, były SB współpracowniku aparatu bezpieki,


jak chcesz sobie zrobić bązową maseczke to ci moge ofiarować zużyty papier toaletowym na pewno wszyscy dookoła będa trzymali 2 metrowy dystans od ciebie komuchu przygłupawy

bękart @ 15:06, 27.06.2020

IP: 77.111...13

Bić flajerów jak Ojczym pasierba

Jerzy Brojek @ 15:37, 27.06.2020

IP: 178.235...44

"....a jednak to prawda, że polak musi być pod padem Jankesów, Berlina albo jude..."
Oj nieładnie nieładnie Człowieku sygnujący się jako "stalker malina" IP: 37.47...6.
W ten sposób przysparzasz w Ostrołęce niepotrzebnego antysemityzmu. Ponadto
przypominam, że nazwy narodowości pisze się z dużej litery ( Polak, Żyd, Palestyńczyk)
Nie pozdrawiam, Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 27 czerwca 2020 roku.

Hahaha @ 15:40, 27.06.2020

IP: 80.113...58

Przy kontrolii policji mówi się Panom policjantom, że nie mogę nosić maseczki ponieważ mam problemy z oddychaniem i po problemie ;)

Do hahaha @ 15:58, 27.06.2020

IP: 5.173...100

Tak, a oni cię do sądu, a tam musisz pokazać zaświadczenie o chorobie i hahaha

T @ 16:11, 27.06.2020

IP: 31.0...227

Niektórzy pobiegną po szczepinkę zanim ją przywiozą, haha!!!! I jeszcze zapłacą, żeby bez kolejki się zaszczepić!!! A potem udary, zawały, parkinsony... A chorujcie, chorujcie, na własne życzenie!

Wolny Świat @ 16:15, 27.06.2020

IP: 94.254...196

oj, Naród szlachetny tylko ludzie ..... daliśmy się zniewolić, zdziwiony jestem że niewielu jest świadomych ludzi jak internauta 'info ergo" myślałem że jesteśmy społeczeństwem oczytanym z tak dużym dostępem do informacji, nawet Ci co nie znają innego języka zawsze mogą skorzystać z jakiegoś tłumacza, 'łamany to łamany" ale warto poczytać wypowiedzi naszych jak i zagranicznych specjalistów w dziedzinie wirusów, ekonomii, psychologów, że ten wirus to największa propaganda jaką widzieliśmy od czasów rozpadu ZSRR! ludzie uczeni którzy znają prawdę i wiedzą o co w tym wszystkim chodzi są spychani na margines informacji, są ośmieszani przez armie internetowych agencji dezinformacyjnych, aby możni tego Świata mogli dopiąć swoich globalnych chorych celów, to jest początek naszego końca, jeżeli nie zaczniemy domagać się respektowania praw obywatelskich i tych które gwarantuje nam Konstytucja, to co się dzieje to jest etap globalnego zniewolenia obywateli gdzie narzędziem jest wirus wyolbrzymiony medialnie, przez telewizję i radio gdzie niemalże wszystkie duże media należą do jednej globalnej korporacji. Na koniec chciałbym dodać że nie chodzi mi o przekonanie jednej czy drugiej strony do swoich racji ale abyśmy nie wierzyli we wszystko co wmawiają nam media i politycy, aby ta część społeczeństwa wystraszona i przyjmująca bezkrytycznie wytyczne wysiliła się choć troszkę i zasięgnęła informacji z niezależnych źródeł w kraju i za granicą i dopiero wyrokowała czy ludzie nie noszący masek popełniają straszną zbrodnię, czy bronią swoich praw do wolności, decydowania o sobie i swoich bliskich, czy wreszcie wyrażając przez to swój sprzeciw wobec globalnego zniewolenia narzuconego przez grupę ludzi którzy dla osiągnięcia swoich chorych globalnych celów nie cofną się nawet przed tzw, depopulacją która niestety trwa w najlepsze...
dziękuję, życzę zdrowia i dostępu do informacji Polak i obywatel wolnego Świata

Truth @ 17:34, 27.06.2020

IP: 2a01:110f...3124

Dr. A. Kaufman
Elektromagnetyczne promieniowanie 5G może wywołać objawy u osób które później są najwyraźniej błędnie diagnozowane jako Covid 19. Konkretnie, promieniowanie 5G może wywołać obecność czegoś o nazwie "egzosomy" [mikropęcherzyki błonowe]. Ich obecność najwyraźniej sprawia, że lekarze diagnozują pacjentów na Coronavirus. W tym procesie, opryski chemtrails mogą działać jako medium transmisyjne dla promieniowania 5G.
Błędne przypisywanie Coronavirusa jest zgodne z danymi CDC pokazującymi, że nie odnotowano wzrostu całkowitej liczby zgonów przypisywanych wszystkim przyczynom w całym kraju. Liczba całkowita zgonów w Ameryce ze wszystkich przyczyn do tej pory w tym roku jest ok. taka sama jak w ubiegłym. W rzeczywistości w tym roku jest nieco mniejsza liczba całkowita zgonów w porównaniu z tym samym okresem w 2019. Obecny wskaźnik zgonów ogółem jest 2% mniejszy niż średni w ostatnich 3 latach. Gdyby faktycznie istniał jakiś straszny, niszczący wirus, to nastąpiłby wzrost całkowitej liczby zgonów, i tkanina na twarzy by go nie powstrzymała.
Wiele zgonów, które wcześniej przypisano by innym przyczynom, teraz przypisuje się Coronavirusowi. Te zmiany w metodach raportowania ustanowiono dopiero niedawno kiedy rozwijała się tzw. pandemia. To ma sens, prawda? Ilość dowodów zmusiła dr Kaufmana do opinii: „Ta pandemia jest absolutnie wymyślona, operacja PR. I naprawdę nie ma żadnego wirusa, żadnej choroby, ale są znaczące zmiany w polityce rządu praktycznie we wszystkich sferach polityki społecznej”.

Bajka @ 17:38, 27.06.2020

IP: 37.47...129

Jestem za noszeniem masek / OBOWIAZKOWO/. i czasami rękawiczek. Przyjdzie paniusia do sklepu z warzywami i ręką / bez rękawiczek/ maca wszystko po kolei pomidory, ogórki, gruszki, jabłka itd, - to jest niedopuszczalne !!!!! Sklepowe powinny zwracać na to uwagę a jak nie, to kara i dla sklepowej i kupującej. Kiedy wreszcie zaczniemy dbać o swoje zdrowie i innych.? Jeśli zastosujemy się do nakazów to szybciej wrócimy do normalności.

Gd @ 17:46, 27.06.2020

IP: 188.146...187

Na co te maseczki oplute z kazdej strony bo przeciez jak ktoś zdjal to nie zakłada nowej maseczki tylko trzyma ja i zakłada drugi raz ,to przeciez rękoma wszystko przenosi na maske. To jaka to ochrona przez wirusem. Wielki pic.

Do Bajka @ 17:57, 27.06.2020

IP: 178.235...113

ty już nigdy nie wrócisz do normalności nieboże. Noś sobie tę maskę do końca życia i odczep się od normalnych ludzi.

GOŹDZIKOWA @ 17:57, 27.06.2020

IP: 178.235...175

Zalecenia i przepisy są po to aby je przestrzegać ! Do banku , apteki, urzędu, lekarza, szpitala....itd nie wpuszczą. Tak powinno być ! Dlaczego do sklepu, gdzie jest najwięcej ludzi - klientów lekceważąco nie wkładają masek ? Brak szacunku do personelu, ludzi starszych i demonstracja swojej głupoty. Jakim trzeba być człowiekiem, aby powiedzieć, aby osoby starsze nie wychodziły po zakupy, nie podjechały autobusem i uciekały z chodnika bo jedzie cyklista , zdziwiony , że osoba starsza ,często niedosłysząca , nie słyszy dzwonka i nie ustępuje drogi jadącemu rowerem .ZNIECZULICA, BRAK WYOBRAŻNI, ANARCHIA i BRAK SZACUNKU DO LUDZI STARSZYCH.....i nie tylko.

AsIa @ 18:12, 27.06.2020

IP: 83.24...68

Sami eksperci - koronawirusa nie ma, ziemia jest płaska, kosmici porywają ludzi, 5G nas zabije, szczepionka zniewoli,maski uduszą...Jezu jaki trzeba mieć niski iloraz inteligencji by powtarzać takie brednie...jednak to prawda Ostrołęka to stan umysłu...

Straszne @ 18:53, 27.06.2020

IP: 2a00:f41...6c6a

Przecież wy się i tak nie dowiecie o co tu chodzi. Tyle waszego co poszczekacie na siebie nawzajem.

r @ 18:59, 27.06.2020

IP: 178.213...161

do "Asia": Zasadą jest, że każdy gupi uważa się mądrzejszy od innych :) Ekspertów trzeba wysłuchać, pomyśleć i wyciągnąć wnioski, a nie wyzywać od gupich o niskim ilorazie, bo można się trochę ośmieszyć... :)

Andrzej @ 19:11, 27.06.2020

IP: 176.109...13

Ja biorę przykład z Pana Premiera i Prezydenta. W trakcie kampani, codziennie spotykali od 1000 do 10000 ludzi i zadko kto miał maskę.

Skoro władze Panstwowe wiedzą że nie ma zagrożenia, to o co chodzi?

PiP @ 19:14, 27.06.2020

IP: 77.111...14

Trump traci do Bidena na 14 punktów!
Trump niby najlepszy prezydent wg jednego z kandydatów na prezydenta Polski, hmmm
Co to znaczy?!

brzuch @ 22:17, 27.06.2020

IP: 176.109...16

Maseczki to nie wszystko. Rzygac mi sie chce jak patrze na buractwo grzebiace w pieczywie rekoma bez rekawiczki. Ostanio zwrocilem pipie uwage jak wrzucala do kosza bulke, bo zrezygnowala to jeszcze bym w leb dostal.

Anna @ 22:25, 27.06.2020

IP: 31.0...245

Do Urzędu Miasta na Kościuszki tez wchodzą bez maseczek,ostatnio sam wielmożny poseł czaruś też był bez maski daje przykład...

Zdzisiek @ 23:23, 27.06.2020

IP: 31.41...181

Widzę skrajny podział w kwestii maseczek na ludzi pro i tych którzy mają rozum.. niebawem szczepionki już pewno janusze obmyślajO plan jak się dostać bez kolejki.. dobrze dobrze.. selekcja (nie)naturalna? Zatrważające, że wiedzą gdzie i jak straszyć wajrusem a nie wiedzO że z interneta można korzystać też w celu poszerzenia wiedzy np by zasięgnąć różnych info nim się zacznie pluć na tych co umieja pomyśleć... a nie, ze co mowia w TV to świętość. Polecam odnaleźć przykład statku z Jokohamy ile było osób ile się zaraziło ile umarło w jakim wieku byli itd. wytrawniejsi gracze może nawet się pokusza o to by obliczyć procent a może się okaże że to nawet nie procent a jednak promil ? Prosta statystyka a daje dużo do myślenia i rozwiewa wątpliwości.
Podpowiedź: www google pl

😂 @ 23:31, 27.06.2020

IP: 83.24...82

Mam to w .......😂

🇵🇱 @ 23:33, 27.06.2020

IP: 2a00:f41...c4bd

DUDA Pierwsza Tura.!!!!!!!!!!

Józef sedziwy @ 23:43, 27.06.2020

IP: 5.173...193

ja swoją niewolę przeżyłem, i biada tym co dają się zniewolić, chociaż wiekiem jestem sędziwy, to moi rówieśnicy wiedzą czym śmierdzi wmawianie społeczeństwu że władza wie lepiej czego do życia i szczęścia nam potrzeba, ja wierzę że ów "straszny wirus" istnieje, to przerażenie moje wynika nie z faktu jego jestestwa, lecz naiwności moich Rodaków w bezgraniczną nieomylność miłościwie nam panujących, ja raz jeszcze pragnę przestrzec młodsze pokolenie przed niewolą jaką próbują wam, młodzi rodacy zafundować w imię interesów watahy głodnych władzy i kontroli obywateli, ( komuna to przy tym co się dzieje to był dłuższy turnus w sanatorium,) bo pieniędzy do osiągnięcia swoich celów, Oni mieli i mają od dziesięcioleci dość...

Do brzuch @ 23:52, 27.06.2020

IP: 176.109...34

Ty dur*niu, bo inaczej Cie nazwać nie można! Jaki jest sens noszenia tych piep*rzonych rękawiczek skoro dotykasz w nich ubran, telefonu, portfela i wszystkiego czego dotykałeś bez rękawiczek? Wytłumacz mi to!

brzuch @ 00:56, 28.06.2020

IP: 176.109...16

W sklepach sa rekawiczki jednorazowe, ktore zaklada sie tylko po to zeby pieczywo wyjac i zapakowac. Jak masz wlasne to wypadaloby na nia zalozyc wlasnie jeszcze te rekawiczke. Widze ze odezwal sie przedstawiciel buractwa, niepotrafiacy zachowac podstawowych zasad higieny.

Przemoc czy edukacja? @ 02:57, 28.06.2020

IP: 188.146...77

Może jakiej merytoryczne argumenty, zamiast straszyć ludzi karami?
Chyba nie chodzi o to, by stosować przemoc, tylko by ludzie sami z siebie chcieli przestrzegać zasad? Wierzycie w wartość stosowania przemocy w tej sytuacji? Może lepsze byłoby edukowanie społeczeństwa? Czy tak bardzo jesteście zastraszeni?

Edukacja? @ 03:41, 28.06.2020

IP: 188.146...141

Może Redakcja zaproponowałaby edukację, debatę, argumenty, naukowe wyniki badań, zamiast straszyć ludzi? Czy Redakcja sama jest przestraszona wirusem?

Władza wie lepiej czego do życia i szczęścia nam potrzeba? Ludzie za dużo przeżyli, by w to uwierzyć.

Kiedyś, przed obecną epidemią byłem w wakacje u pediatry. Patrzę na korytarzu pustki, żadnych kolejek. Pytam lekarza co się stało? Czy nagle wszyscy wyjechali? Czy nagle wszyscy wyzdrowieli?
- Lekarz mnie "uspokoił". - Niech się pan nie martwi. Jak tylko dzieci wrócą do szkół znowu będą kolejki u lekarza (pediatry). Bo w szkole dzieci się nawzajem zarażają. A jak nie chodzą do szkoły, to się nie zarażają.
- Ja na to - czyli szkoły są miejscem powszechnego wzajemnego zarażania się? Są rozsadnikiem zarazy? - To może zlikwidować szkoły, albo przynajmniej rozbić na dużo mniejsze grupy?
- Lekarz dał do zrozumienia, że nie bardzo widzi jakieś sensowne wyjście. Może "wszyscy" się przyzwyczaili, że ta jest i tak musi być. A rozmawialiśmy o zwyczajnych chorobach normalnych zarażaniach (do których już się przyzwyczailiśmy).

A ile jest dyskusji i dylematów rodziców, którzy posłali dziecko do przedszkola i dziecko, które do tej pory było zdrowe, nagle zaczęło chorować; regularnie się przeziębia itp. Potem rodzice tłumaczą, że dziecko "musi swoje przechorować", aby zdobyć odporność. Nie jest to tylko sprawa przechorowania, bo w końcu rodzice chodzą z dzieckiem do lekarza i dostaje ono różne leki, w tym antybiotyki. Te lekarstwa też zaburzają normalne funkcjonowanie organizmu (np. antybiotyki).
Jakoś mnie nie przekonują te wyjaśnienia, że "musi swoje przechorować". Może jest inne wyjaśnienie.

W Afryce, w niektórych rejonach uważa się, że jeśli dziecko ma biegunkę, to jest za bardzo nawodnione. Trzeba mu ograniczyć podawanie napojów, żeby go trochę "podsuszyć". Tłumaczenie logiczne, ale jakże fałszywe i niezgodne z wiedzą medyczną. Dziecku z biegunką grozi odwodnienie i trzeba pilnować, by podawać mu napoje z elektrolitami.

Chociaż w Polsce jest inna kultura, wiedza, zwyczaje, to niektóre tłumaczenia zjawisk nas otaczającyh są podobnie logiczne ale jednocześnie fałszywe.

Misia @ 06:55, 28.06.2020

IP: 176.109...56

Ten z kamerką też chodzi bez maski i żyje.

Do gożdzikowej @ 07:00, 28.06.2020

IP: 176.109...56

Masz swoją świadomość ? Od poczatku tego terroru z maskami na twarzach żadna kasjerka na kasie nie miała pracując tego na twarzy i jakoś od tego czsu nikt nie zachorował.Myślisz samodzielnie czy tv ci pomaga?!

Dolek @ 07:41, 28.06.2020

IP: 37.248...225

Jeżeli już trzeba nosić te maseczki to powinny być one zmieniane kilka razy dziennie. Powód jest taki, że przy oddychaniu zagnieżdżamy w ich wnętrzu miliardy bakterii, grzybów itp, które znajdują doskonałe warunki do rozwoju. Jest w tej maseczce ciepło i wilgotno więc rosną jak grzyby po deszczu a my oddychając dostarczamy im pożywki a potem wciągamy je do nosa.

Krrros @ 07:42, 28.06.2020

IP: 94.254...41

No tak karanie mandatami? Tylko za co jaka jest podstawa prawna do tego, ale przecież trzeba odrobić sobie te pieniążki wydawane na 500+ szkoda tylko że na wiecach czy spotkaniach wyborczych nikt z rządu nie miał maseczek i nie zachowywał odstepu.

Ja @ 08:31, 28.06.2020

IP: 5.173...95

Maseczki noszę od początku tego zalecenia i co? I żyję. Ale powtarzam, jak ktoś ma kasę, to niech nie nosi. To jest prosty wybór i wiedza z internetu nie jest tu potrzebna. Co prawda, to jednak za 500 zł można dużo tych masek nakupić i zmieniać co chwila.

Jerzy Brojek @ 08:56, 28.06.2020

IP: 178.235...57

DO Edukacja? IP:188.146...141 - pozdrawiam i dziękuję za Pańskie rozważania, bo
już starożytny mędrzec zdążył zauważyć "wiem że nic nie wiem". Niestety spotykamy
także arbitralne "wszechwiedzące" opinie, jak choćby "NIE MA ŻADNEGO WIRUSA".
Słusznie zauważa Pan potrzebę uświadamiania Społeczeństwa, ale zadajmy sobie pytanie KTO MA OBOWIĄZEK TO O R G A N I Z O W A Ć???. Obowiązująca
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej wskazuje na rządzących Państwem Polskim.
Oni posiadają władzę i odpowiednie ŚRODKI ( "rządową telewizję" ). Czy więc "rządowa " telewizja i radio SPEŁNIAJĄ TO SPOŁECZNE ZAPOTRZEBOWANIE, oto jest pytanie???. Kilkanaście dni temu, znany lekarz i poseł w Sejmie ( Andrzej Sośnierz ) wysunął ciekawą hipotezę - że relatywnie małą liczbę OBJAWOWYCH zachorowań na koronawirusa - POLACY ZAWDZIĘCZAJĄ TEMU IŻ CZĘSTO SZCZEPIĄ SIĘ PRZECIWKO GRYPIE.
Poprosiłem Pana posła aby wystąpił do Ministra Zdrowia - o z w e r y f i k o w a n i e
tej niewątpliwie ciekawej hipotezy ( są przecież ŚWIEŻE) historie chorych na wirusa.
Taka weryfikacja to praca "papierkowa" dla pielęgniarek. Czy ktoś zbierał te dane -
oto jest pytanie???.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 28 czerwca 2020 roku.

ja58 @ 09:49, 28.06.2020

IP: 2a01:110f...2fba

Noszenie maseczki tak zabezpiecza przed koronawirusem jak siatka ogrodzeniowa przed komarami. Wymysł żeby nami manipulować.

Polskimixjutuba @ 10:24, 28.06.2020

IP: 178.235...175

Nonsens, ale noszę ponieważ chroni przed mandatem najbardziej, a czy przed wirusem chronią maski? Zależy która, mało kto ma taką co chroni czyli = nonsens, pozdrawiam.

Xxx @ 10:36, 28.06.2020

IP: 2a00:f41...1601

ja nie będę nosił żadnej maseczki bo to jest besprawnie a na grzybjce płuc nie chcem zachorować

Lachy My! @ 10:40, 28.06.2020

IP: 2a01:110f...453d

W przypadku, gdy w jakimkolwiek sklepie/lokalu jakiś cieć próbuje was wygonić "bo bez maseczki", robicie następująco:

1) Wyjaśniacie cieciowi treść Poz. 697 par. 18 ust. 2 pkt. 3 (str. 13) Dziennika Ustaw RP, gdzie wyraźnie stwierdzono, iż "obowiązku [noszenia maseczki] nie stosuje się w przypadku [m.in.] osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia" - i wyjaśniacie, że wy właśnie jesteście taką osobą, bo noszenie maseczki powoduje u was duszności. Pamiętajcie, ze nie musicie okazywać żadnych zaświadczeń. Proponujecie cieciowi, aby się odczepił - wyjaśniając, że jest to jego ostatnia szansa na uniknięcie kłopotów. Warto także pamiętać, że w ogóle narzucanie ludziom noszenia maseczek w drodze rozporządzenia jest z mocy prawa nieważne - bo można byłoby to uczynić wyłącznie w drodze ustawy; sądy obecnie "hurtowo" uchylają tysiące nałożonych mandatów "za nienoszenie maseczek".
2) Jeśli cieć upiera się przy swoim - wyciągacie "komórkę", robicie mu zdjęcia oraz włączacie nagrywanie. Pytacie go o nazwisko i stanowisko pracy - bo trzeba mieć dowód, kto wam uniemożliwił skorzystanie z możliwości dokonania zakupu (bądź skorzystanie z usługi). Możecie jeszcze raz - nagrywając - przepytać go, o co mu właściwie chodzi, aby pozostał "ślad" w postaci nagrania, że nie pozwolono wam dokonać zakupów.
3) Dzwonicie na najbliższy posterunek policji (wpiszcie w telefon ich numer jeszcze w domu, bo 112 w zasadzie jest tylko dla przypadków nagłych) i prosicie o przyjazd patrolu. Gdy przyjadą - zgłaszacie dokonanie przez personel sklepu/lokalu wykroczenia z art. 135 Kodeksu Wykroczeń, jeśli chodziło o przeszkadzanie w zakupach, lub z artykułu 138 jeśli chodziło o uniemożliwienie skorzystania z usługi. Prosicie o spisanie personaliów ciecia (oraz innego personelu, jeśli przyglądał się, a nie reagował - to są świadkowie!) oraz o sporządzenie protokołu, bo zamierzacie skierować sprawę do sądu. 3a) Jeśli odmówią przysłania patrolu - nie ma dużego problemu, pamiętajcie o zdjęciach, nagraniach oraz dobrze byłoby wziąć personalia paru świadków zdarzenia - i możecie stosowne zawiadomienie złożyć na komisariacie - dokładnie, ze szczegółami opisane.
4) Sprawę wytaczacie nie cieciowi - tylko firmie, która go zatrudnia, domagając się np. "1 mln zł. odszkodowania za straty moralne". Może pełnego miliona nie dostaniecie, ale jakieś 100-300 tys. zł. jest całkiem realne. Dobrze byłoby przedtem pogadać z jakimś radcą prawnym lub adwokatem, jak to najskuteczniej przeprowadzić.

Poprawne noszenie maseczki latem @ 11:55, 28.06.2020

IP: 5.184...121

Pracownik w masce: 8h.
1 maseczka=15 min,2.5zl
32*2,5zl= 80zl
Koszt dzienny
Do kogo zwrócić się po zwrot kosztów?+ uzeranie się z klientami którzy nie chcą nosić maski

do ja58 i temu podobnych siejacych niep ... @ 11:55, 28.06.2020

IP: 83.6...23

madry z ciebie czlek nie siej nieprawdy madry czleku niby czlek wszystkowiedzacy

Lachy My! @ 12:01, 28.06.2020

IP: 2a01:110f...22f7

Nie musimy nosić plików kartek z przepisami, Ustawami, aneksami itd. odnośnie noszenia maseczek. W razie problemów UWAGA! telefonujemy na Policję 997 i prosimy o pomoc. Co robimy w razie nie wpuszczenia nas np. przez bank? (nie rozumiem skąd się biorą dywagacje i wątpliwości na ten temat?) Również telefonujemy na Policję!!! To przecież OCZYWISTE!!! Zrobiłem tak wielokrotnie, DZISIAJ W BANKU PKO! i zawsze po interwencji Policji, której OBOWIĄZKIEM JEST STAĆ NA STRAŻY PRAWORZĄDNOŚCI, a w tym przypadku moje prawo do NIENOSZENIA MASECZKI ZOSTAŁO NARUSZONE i Policja MUSI interweniować! i INTERWENIUJE! Proszę sobie wyobrazić SZOK obsługi banku w tym ciecia, który mnie z niego wyrzucał, gdy wezwana przeze mnie Policja stanęła po mojej stronie i NAKAZAŁA bym bezzwłocznie i już bez kolejki został obsłużony! Proszę sobie również wyobrazić SZOK wszystkich klientów banku, którzy byli zastraszeni i w 100% w maseczkach i dotychczas słyszeli tylko o tym, że Policja wyłącznie nakłada mandaty za NIENOSZENIE MASECZEK, a tutaj proszę..., cóż za odmiana?! Była to dla nich znakomita lekcja praworządności i postawy obywatelskiej. Przyznaję, czuję się zdecydowanie lepiej - PEWNIEJ, czuję się w końcu obywatelem, gdy wiem, że mogę liczyć na Policję.

Do Lachy @ 12:41, 28.06.2020

IP: 83.24...68

A tak poza tym dobrze się czujesz,żal mi ciebie człowieku bo leki tu chyba już nie pomogą-moze jakaś terapia by poprawiła jakość Twojego życia...to że klienci i personel patrzyli na ciebie z politowaniem to chyba zauważyłeś nam nadzieję...

fela @ 12:53, 28.06.2020

IP: 2a01:110f...62b9

Bardzo dobrze, niech nakładają mandaty - 500- to nauczy ROZUMU!
W galerii Bursztynowej w lodziarniach- w jednej - pracownicy bez maseczek i przyłbic, w drugiej w przyłbicach uniesionych do góry!!! To jest praca ze spożywką w dobie krornawirusa!!! Tu należy interweniować...

GOŹDZIKOWA @ 13:45, 28.06.2020

IP: 178.235...175

Jakiś mentor napisał, że kasjerki pracują bez maseczek, oczywiście, jeśli mają osłonę - na twarz lub przegrodę - pleksi oddzielającą klientów od kasy.. Obsługa rozkładająca towar na półkach nosi maseczki lub osłony.

Mel @ 16:33, 28.06.2020

IP: 78.152...165

fela @ 12:53, 28.06.20202a01:110f...62b9 Nie rozumiem takich osób jak Ty, po co łazisz po galeriach jak masz głupawkę covidową. Jedz jeszcze tego loda przez swoją maskę.

Do Lachy My! @ 17:32, 28.06.2020

IP: 178.235...145

👍 👍 👍 👍 👍 👍 ✌ ✌ ✌ ✌ ✌ ✌ 👏 👏 👏 👏 👏 👏 smile

Anna @ 18:08, 28.06.2020

IP: 94.254...72

Brawo, nie dajcie się zastraszyć tej sciemopandemii. 👍👍👍👍Mandatów
nie przyjmować, a sanepid sam nie może was wylegitymować więc jak ktoś was zaczepi to mu powiedzieć "spadaj" z policji nie jesteś.
Co się porobiło z narodem polskim że jeden szkaluje drugiego, kabluje i donosi. Ci co są za mandatami powinni pochować się ze wstydu za takie wypowiedz. To ich trzeba posłać po rozum i wiedzę gdzieś indziej a nie tylko do sprzedanej telewizji!

niuans @ 19:20, 28.06.2020

IP: 77.111...12

Oprócz tego gospodarze ogrodów działkowych słabo orientują się co się dzieje na ich terenie bo tylko w ostatnim czasie dało się usłyszeć z oddali co najmniej trzy zakrapiane libacje na terenie ogrodów. A wulgaryzmy, które są już standardem niosą się daleko więc trudno nie zauważyć tych "imprez". W czasach korona-wirusa należy się wytężona praca w celu zapewnienia bezpieczeństwa również na ogrodach.

szczery @ 21:15, 28.06.2020

IP: 176.109...129

Na wynikach wyborów, tyle ludzi bez maseczek, a w sklepach wlepiają mandaty..

Tara Coleman @ 23:30, 28.06.2020

IP: 185.246...152

Witam wszystkich, jestem Tara Coleman i chcę podzielić się tutaj moim świadectwem na temat tego, jak Dr Ogundele przyniósł mi męża z jego zaklęciem i mocami w ciągu 24 godzin dla mnie, mój mąż rozwiódł się ze mną przez 3 lata i szukałem wszędzie pomocy, aby go odzyskać , nikt nie mógł pomóc. W zeszłym tygodniu znalazłem numer WhatsApp dr Ogundele w Internecie udostępniony przez kogoś, komu wcześniej pomagał, więc skontaktowałem się z nim o pomoc. Jego czary są nieszkodliwe i szybko działają. Rzucił na mnie zaklęcie iw ciągu 24 godzin mój mąż wrócił z prośbą o wybaczenie, jak wielkim cudem jestem teraz tak szczęśliwy z mężem dzięki pomocy dr Ogundele. zgodziłem się z nim, aby udostępnić jego nazwisko w Internecie, dlatego teraz to robię. Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz skontaktować się z nim za pomocą czatu WhatsApp lub Viber: (+27638836445). Jest w 100% prawdziwy i skuteczny.

Jakie kary??? @ 02:47, 29.06.2020

IP: 94.254...159

Policja nie ma taryfikatora na brak maseczki. Nie ma nakazu ustawowego noszenia masek. Nie wypisjcie już bzdur o karach. Jest zalecane. I nie maska a zasłanianie czymkolwiek nosa. Poza tym jedno wyklucza drugie. Zalecane noszenie ale nie musisz nosić jeżeli są przeciwwskazania. A przeciwskazań nie trzeba dokumentować bo nie ma obowiązku okazywania zaświadczeń. Czyli morał z tego taki: policjant głąb bo wypisuje bez logicznego pomyślunku nadużywając swojej władzy, wpisując jakiś paragraf niezwiązany z rzeczywista sytuacja, a ci co skarżą nie mają mózgów wogole, bo dają sobie wciskać kit że karać beda. Odmóżdżenie leczy się czytaniem książek i analiza tekstu. PS. Na ulicy czy w sklepie wielkie halo o maskę a w kościele można bez maski i nie ma kar. Gdzie ta policja...

😉😂😂😂Pozdrawi
am

Sanepid się kłania😉 @ 04:42, 29.06.2020

IP: 2a00:f41...f7b0

Mandaciki.Będzie na 500+.👌😂

do redakcji @ 07:56, 29.06.2020

IP: 176.109...196

jak przypominacie że jest obowiązek to też przypomnijcie że nie ma takiego obowiązku dla osób z problemami oddechowymi i nie trzeba zaświadczenia.

Zocha @ 08:09, 29.06.2020

IP: 188.146...61

I dlatego nie chodzę do leclerka. Niedługo to będzie wymóg, że bez krawata nie obsługujemy. Łaski bez jednego klienta mają mniej.. Oja kaska niemała oj nie mała powędruje do innego sklepu. A leklerkowi powiemy adie w Ostrołęce. Cha cha cha

Ja @ 08:46, 29.06.2020

IP: 5.173...95

Polecam sklepik osiedlowy przy Pileckiego, przemiłe panie nie zwracają uwagi na brak maseczek, na drzwiach nie ma żadnych nakazów i tak powinno być. Sklepy powinny być podzielone na te z maseczkami i te bez. Ludzie mieliby prosty wybór i nie byłoby kłótni i mandatów. Bez maseczki idę do prima, z maseczką do stokrotki. Po co się kłocić?