Trwa przebudowa mostu kolejowego na Narwi w Ostrołęce. Obiekt wpisał się w nasz krajobraz i stanowi nie tylko przeprawę kolejową przez rzekę, ale też, już po wyłączeniu z ruchu, miejsce spotkań czy wdzięczny obiekt dla fotografów. Remont jest częścią modernizacji linii kolejowej z Ostrołęki do Chorzel.
W lipcu 2019 r. podpisano umowę na modernizację linii kolejowej z Ostrołęki do Chorzel. W ramach projektu przebudowany zostanie również most kolejowy w naszym mieście. Prace wykonywane są przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT). Wartość tej inwestycji to około 320 mln zł.
Reklama
- Przebudowa kolejowego mostu nad rzeką Narew będzie polegała na wymianie konstrukcji obiektu oraz regulacji brzegu i koryta rzeki. Ułożony będzie nowy tor, po którym pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h a towarowe z prędkością 80 km/h - poinformował nas Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jak przekazał nam Karol Jakubowski, prezydent Ostrołęki zwrócił się do PKP Polskich Linii Kolejowych o pozostawienie fragmentu kratownicowej konstrukcji mostu jako pamiątki po starym obiekcie. Wnioskował o to do włodarza naszego miasta Jerzy Grabowski.
- PLK poinformowały prezydenta miasta o obowiązującym w spółce sposobie przekazania części konstrukcji - na podstawie "Regulaminu przekazywania w drodze umowy darowizny mienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.". Oczekujemy na formalne złożenie wniosku wg obowiązującego wzoru - dodał.
Karol Jakubowski poinformował nas również, że Prezydent Miasta Ostrołęki na jednym ze spotkań wystosował wniosek o zaprojektowanie i wykonanie chodnika, który docelowo miałby służyć mieszkańcom Ostrołęki. Trwają uzgodnienia.
Modernizacja linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele to inwestycja, która ma przyczynić się do rozwoju ekonomicznego północnej części województwa mazowieckiego.
Reklama
- Rozpoczęcie zasadniczych robót budowlanych planowane jest po uzyskaniu pozwoleń na budowę tj. w II kw. 2021 r. Linia przygotowywana jest do modernizacji, między innymi wycięto drzewa i krzewy w obrębie terenu kolejowego, usunięto większość starych szyn i podkładów, na placu budowy zgromadzono materiały, nowe szyny, podkłady, tłuczeń, rozjazdy i elementy nowej konstrukcji mostu kolejowego nad rzeką Narew - podkreślił przedstawiciel PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dzięki modernizacji podróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka.
- Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się - dodał.
Projekt modernizacyjny wygenerował też problem odnośnie rury ściekowej OPWiK, zamontowanej pod przeprawą. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem będzie wybudowanie kładki spacerowej, do której mogłaby być podwieszona.
Reklama
- Rozpoczęła się rozbiórka mostu kolejowego w Ostrołęce. Będziecie tęsknić za "kolejakiem"? (zdjęcia)
- Ruszyła modernizacja mostu kolejowego w Ostrołęce. Czy będzie kładka spacerowa?
Zobacz zdjęcia:
Trwa remont mostu kolejowego
Więcej zdjęć: Trwa remont mostu kolejowego
Zobacz zdjęcia:
Remont mostu kolejowego w Ostrołęce
Więcej zdjęć: Remont mostu kolejowego w Ostrołęce
Wyświetleń: 10476 | komentarze: - | 10:49, 22.03.2021r. |