piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Wracamy do tematu: Propozycje mieszkańców na rozładowanie korków? Miasto rozważało i taki scenariusz

Wydział Dróg Urzędu Miasta Ostrołęki rozpatrywał niemal każdą opcję reorganizacji ruchu w mieście, aby pozbyć się męczących korków i tworzenia się zatorów w czasie godzin szczytu. Nasz czytelnik zaproponował swój pomysł, ale i ta propozycja była już wcześniej przez ratusz analizowana.

W propozycji mieszkańca były dwie zasadnicze koncepcje - zmiana kierunku ruchu na ulicy Kilińskiego czyli jechałoby się z Goworowskiej, przez Kilińskiego na most im. Madalińskiego oraz możliwość zjazdu z mostu im. Madalińskiego tylko w prawo, w ul. króla Jana Kazimierza i Berka Joselewicza.

Okazuje się, że miasto już dużo wcześniej taką koncepcję brało pod rozwagę, ale po analizach i przeprowadzeniu stosownych badań natężenia ruchu, pomysł upadł.

Reklama

W tym zakresie otrzymaliśmy odpowiedź z Wydziału Dróg Urzędu Miasta w Ostrołęce:

W związku z paraliżem komunikacyjnym, jaki dotyka układ komunikacyjny Ostrołęki, w tym osiedla Stare Miasto, zwłaszcza w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, Prezydent Miasta Ostrołęki, jako organ zarządzający ruchem na drogach w mieście Ostrołęka, podjął działania zmierzające do upłynnienia ruchu i zmniejszenia zatorów drogowych. W tym celu w sierpniu ubiegłego roku zlecone zostało firmie projektowej opracowanie projektu zmiany stałej organizacji ruchu na ulicach Starego Miasta w Ostrołęce. Natomiast we wrześniu zlecone zostało projektantowi wykonanie projektu stałej organizacji ruchu na wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w Ostrołęce w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, co również poprawi warunki ruchu w mieście.

Tworzące się w Ostrołęce, a zwłaszcza na osiedlu Stare Miasto, zatory drogowe wynikają w głównej mierze z istniejącego układu drogowego, w którym zdecydowana większość szlaków komunikacyjnych prowadzi do jednego węzła drogowego - ronda im. księcia Siemowita III. W ostatnim czasie opracowana została koncepcja przebudowy tego skrzyżowania z wykonaniem dodatkowych pasów ruchu oraz zmianą organizacji ruchu. Jednocześnie od wielu miesięcy w celu upłynnienia ruchu prowadzone jest ręczne kierowanie ruchem przez osoby do tego uprawnione, w tym przez Straż Miejską. Kierowanie ruchem ma również za zadanie zbadanie możliwości ewentualnych zmian w istniejącej organizacji ruchu drogowego, zwłaszcza na osiedlu Stare Miasto, zmierzających do zminimalizowania zatorów drogowych.

Reklama

W ramach opracowanego projektu ewentualnej zmiany organizacji ruchu na ulicach Starego Miasta jednostka projektowa przeprowadziła pomiar ruchu drogowego na najbardziej istotnym dla sprawy węźle komunikacyjnym - to jest na palcu gen. Józefa Bema w ciągu ulicy Obozowej i Jana Kilińskiego. Pomiary wskazują na tendencje ruchu porannego, głównie w kierunku ulicy Jana Kilińskiego oraz popołudniowego w kierunku ulicy Obozowej.

Propozycje mieszkańca nie są czymś nowym dla zarządcy dróg na terenie miasta Ostrołęki i były takie warianty wielokrotnie rozważane. Istnieje wiele czynników przemawiających przeciwko takim propozycjom i pomysłom. Do głównych należą nie tylko tendencje ruchowe w mieście, ale także szersze spojrzenie na inne relacje komunikacyjne. Zmiana kierunku ruchu na ulicy Kilińskiego spowodowałaby zapewnienie tylko jednej drogi dojazdu w kierunku centrum miasta (w ulicę Berka Joselewicza) w godzinach porannych, a więc w godzinach drogi do szkoły, pracy itp. czyli w momencie, kiedy droga ta powinna być jak najsprawniejsza i jak najkrótsza.

Niemniej wiele pomysłów i propozycji na rozładowanie korków w mieście Ostrołęka jest analizowanych i poddawanych tzw. burzy mózgów. Do tak trudnej problematyki należy jednak podchodzić z rozerwą i ostrożnością, ażeby z takiej burzy nie posypał się grad nie tylko głosów niezadowolenia i frustracji, ale też możliwych zdarzeń drogowych. 

Reklama

Zobacz też:

Nasz czytelnik przedstawił własną propozycję na eliminację korków w mieście. Czy to dobry pomysł reorganizacji ruchu? (mapa)

Tylko u nas: Nowa koncepcja przebudowy ronda im. Siemowita. To kolejny krok w walce z korkami w Ostrołęce

Wyświetleń: 11430 komentarze: -
13:40, 23.06.2021r. Drukuj