Stary most kolejowy w Ostrołęce przeszedł do historii. Jego miejsce zajęła nowoczesna konstrukcja, której nasuwanie na podpory już się zakończyło. Nie wszytkim podoba się nowa przeprawa i z sentymentem spoglądają na stare fotografie. Może przekona ich kładka dla pieszych, która jest nowością na ostrołęckim "kolejaku".
Remont mostu został wykonany w ramach modernizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Prace rozpoczęto na mocy umowy podpisanej w lipcu 2019 roku.
Reklama
- nowy most kolejowy ma blisko ćwierć kilometra długości (245 metrów),
- most waży około tysiąca ton,
- wzdłuż mostu, z jednej strony jest kładka technologiczna, a z drugiej chodnik dla pieszych,
- to największa przeprawa na modernizowanym, 60-kilometrowym odcinku linii kolejowej,
- konstrukcja mostu została wykonana w Mostostalu Kielce, a poszczególne elementy były scalane już w Ostrołęce,
Reklama
- konstrukcja stalowa mostu, o trzech przęsłach, została nasunięta w ciągu 21 dni na podpory,
- dzięki podwyższonej nośności, po torach będą mogły jeździć pociągi z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe 80 km/h,
- koszt inwestycji to 347 mln złotych
W czwartek 3 lutego na moście odbyła się wizyta techniczna. Szczegóły tego wydarzenia oraz materiały foto i wideo poniżej. zapraszamy też do obejrzenia najnowszych zdjęć i wideo z drona.
Zobacz zdjęcia:
Nowy most kolejowy w Ostrołęce z drona
Więcej zdjęć: Nowy most kolejowy w Ostrołęce z drona
Wyświetleń: 13558 | komentarze: - | 09:56, 08.02.2022r. |