piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Most kolejowy w Ostrołęce z lotu ptaka i garść informacji technicznych (zdjęcia, wideo)

Stary most kolejowy w Ostrołęce przeszedł do historii. Jego miejsce zajęła nowoczesna konstrukcja, której nasuwanie na podpory już się zakończyło. Nie wszytkim podoba się nowa przeprawa i z sentymentem spoglądają na stare fotografie. Może przekona ich kładka dla pieszych, która jest nowością na ostrołęckim "kolejaku".

Remont mostu został wykonany w ramach modernizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Prace rozpoczęto na mocy umowy podpisanej w lipcu 2019 roku.

Reklama

Poniżej garść informacji na temat nowego mostu kolejowego w Ostrołęce:

- nowy most kolejowy ma blisko ćwierć kilometra długości (245 metrów),

- most waży około tysiąca ton,

- wzdłuż mostu, z jednej strony jest kładka technologiczna, a z drugiej chodnik dla pieszych,

- to największa przeprawa na modernizowanym, 60-kilometrowym odcinku linii kolejowej,

- konstrukcja mostu została wykonana w Mostostalu Kielce, a poszczególne elementy były scalane już w Ostrołęce,

Reklama

- konstrukcja stalowa mostu, o trzech przęsłach, została nasunięta w ciągu 21 dni na podpory,

- dzięki podwyższonej nośności, po torach będą mogły jeździć pociągi z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe 80 km/h,

- koszt inwestycji to 347 mln złotych

Ruch na trasie ma być przywrócony w połowie 2023 roku.

W czwartek 3 lutego na moście odbyła się wizyta techniczna. Szczegóły tego wydarzenia oraz materiały foto i wideo poniżej. zapraszamy też do obejrzenia najnowszych zdjęć i wideo z drona.

Zobacz:

Nowy "kolejak" ma ćwierć kilometra i waży tysiąc ton! Byliśmy na wizycie technicznej (zdjęcia, wideo)

Zobacz zdjęcia:
Nowy most kolejowy w Ostrołęce z drona

Więcej zdjęć: Nowy most kolejowy w Ostrołęce z drona

Wyświetleń: 13558 komentarze: -
09:56, 08.02.2022r. Drukuj