piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Remont mostu i problematyczna rura ściekowa. Czy powstanie tam kładka spacerowa dla mieszkańców?

Pomysł na wybudowanie kładki spacerowej wzdłuż mostu kolejowego przedstawił podczas sesji miejskiego samorządu prezydent Łukasz Kulik. Przeprawa dla pieszych i rowerzystów miałaby być wybudowana w ramach remontu linii kolejowej. Miejski samorząd miałby partycypować w kosztach tej inwestycji.

Rozważania na temat remontu linii kolejowej relacji Ostrołęka-Chorzele wynikają z faktu, iż pod mostem kolejowym, który ma być przebudowany w ramach tej inwestycji, jest podwieszona rura ściekowa Ostrołęckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Na to zadanie samorząd zwiększył wydatki w budżecie, o co zapytał podczas sesji radny Paweł Niewiadomski.

Rura ściekowa pod mostem musi funkcjonować

ReklamaO planach związanych z przebudową sieci kanalizacyjnej w rejonie mostu kolejowego mówił prezydent Łukasz Kulik. Rura ściekowa odprowadza ścieki zza rzeki do miejskiej oczyszczalni. Padło kilka propozycji rozwiązania tej sytuacji.

- Most kolejowy będzie przechodził gruntowną przebudową wraz z demontażem konstrukcji. Pod mostem podwieszona jest rura naszej oczyszczalni ścieków, która biegnie od Olszewa-Borek. Z uwagi na planowany remont, ta rura musi być zdemontowana na co najmniej okres jednego roku. Konieczność transportu tych ścieków będzie nadal wymagana, a wozy nie nadążą z odbiorem tylu metrów sześciennych ścieków. Jest to niewykonalne i stwierdziliśmy, że dobre będzie rozwiązanie tymczasowe. Kolej zaproponowała wykonanie konstrukcji palowej, po której biegłaby rura - wyceniono to na ok. 2,5 mln zł - mówił prezydent Łukasz Kulik.

Jest propozycja kładki spacerowej wzdłuż mostu kolejowego

ReklamaOceniając inwestycje z pali, uznano ja za zbyt drogą. Innym pomysłem był przekop w dnie rzeki - kosztorysy zakładają, że byłby to koszt 1 mln zł - czyli znacznie taniej. Pojawił się też inny koncept.

- Wprowadziliśmy na razie 150 tys. zł na to zadanie, ale nie ukrywam, że szukamy finansowania zewnętrznego. Rozmawialiśmy z koleją na temat refinansowania tego projektu z ich środków, ale ważny jest tu czas, bo modernizacja linii mogłaby się przeciągnąć. Umówiliśmy się, że przekop wykonamy sami, ale jesteśmy na dobrej drodze do zawarcia porozumienia, w ramach którego kolej, oprócz modernizacji linii i mostu, wybuduje kładkę, która mogłaby służyć mieszkańcom do przeprawienia się na drugą stronę rzeki. Kładka byłaby oświetlona. Koszt jej budowy to około 4 mln 200 tys. zł, miasto mogłoby dołożyć 1 mln zł, ale dzięki temu mielibyśmy nowy obiekt z walorami użytkowymi - mówił włodarz.

Część radnych wyraziła zadowolenie z tego pomysłu, m.in. radny Jerzy Grabowski, ale ostudził on optymizm prezydenta, przypominając, że marszałek Adam Struzik zabrał fundusze z remontu linii nr 35 na walkę z koronawirusem. Wobec tych słów głos zabrał radny Mariusz Popielarz, który zaznaczył, że pieniądze nie zostały zdjęte, a jedynie przesunięte na kolejną perspektywę finansową.

Czy kładka spacerowa powstanie? Będziemy sprawę monitorować. Mieszkańcy zapewne ucieszą się z takiej inwestycji. Jak wy oceniacie pomysł wybudowania kładki spacerowej wzdłuż mostu kolejowego w Ostrołęce?

Reklama

Zobacz też:

Fundusze z remontu linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele przesunięto na walkę z koronawirusem. Jaka jest przyszłość tej inwestycji?

Prezes PKP PLK krytycznie o przeniesieniu środków z modernizacji linii kolejowej nr 35. "Inwestycja jest prowadzona zgodnie z harmonogramem"

Most kolejowy do rozbiórki jeszcze w tym roku. Co będzie z rurą ściekową OPWiK, którą zamontowano pod mostem?

Wyświetleń: 3446 komentarze: -
17:56, 19.06.2020r. Drukuj