sobota, 27 kwietnia 2024 r., imieniny Teofila, Zyty, Żywisława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Budowa linii kolejowej nr 35 trwa. Torowisko wysypano tłuczniem, układane są podkłady (zdjęcia)

Trwają intensywne prace przy remoncie linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Chorzele. Szlak zyskuje już nową infrastrukturę, budowane są tory, a w okolicy mostu kolejowego na Narwi torowisko wysypano tłuczniem, układane są też podkłady kolejowe. 

Dzięki realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A inwestycji po ponad dwudziestu latach na trasę wrócą kolejowe połączenia.

- Podróż koleją z Ostrołęki do Chorzeli - po zakończeniu prac - zajmie około 50 minut. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h. Dla podróżnych przygotowane zostanie dziewięć stacji i przystanków w: Ostrołęce, Grabowie, Nowej Wsi, Zabielu Wielkim, Jastrząbce, Parciakach, Olszewce, Raszujce, Chorzelach. Powrót połączeń przewidywany jest w 2023 r. - informuje PKP.

Reklama

Na peronach będą nowe wiaty i ławki. Przewidziano jasne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie.

Projekt "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele" ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Zobacz też:

Maszyny budują tor, a w Ostrołęce powstaje centrum sterowania ruchu pociągami

Nowy "kolejak" ma ćwierć kilometra i waży tysiąc ton! Byliśmy na wizycie technicznej (zdjęcia, wideo)

Most kolejowy w Ostrołęce z lotu ptaka i garść informacji technicznych (zdjęcia, wideo)

Zobacz zdjęcia:
Budowa linii kolejowej nr 35

Więcej zdjęć: Budowa linii kolejowej nr 35

Wyświetleń: 7577 komentarze: -
12:51, 15.06.2022r. Drukuj