poniedziałek, 28 września 2020 r., imieniny Luby, Wacława, Salomona

Reklama   |   Kontakt
Ubezpieczenia

Aktualności

E-commerce jako niezbędny etap w rozwoju firmy

Konsumenci coraz częściej przenoszą swoją aktywność zakupową do świata cyfrowego. Oczywiste jest, że firmy muszą podążyć za nimi. W tej sytuacji włączenie e-commerce do struktury sprzedażowej przedsiębiorstwa jest niezbędnym etapem rozwoju firmy.

Kanał internetowy stał się kluczowy w dotarciu do klientów w bardzo wielu branżach. Z raportu przygotowanego przez firmę badawczą GfK Polonia wynika, że już 1/3 wszystkich obrotów polskiego handlu jest generowana przez e-commerce. Do tego 69% najmłodszych Polaków (w wieku do 24 lat) uważa zakupy online nie tylko za wygodne, ale również za modne (źródło: https://www.ecommerce2day.pl/polski-rynek-e-commerce-generuje-obroty-o-wartosci-126-mld-zlotych/). Kanał sprzedaży internetowej uruchamia zatem coraz więcej firm, ponieważ jest to coraz ważniejszy segment polskiego handlu i szansa dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. W samym tylko 2018 roku powstało w Polsce 6863 sklepów internetowych, a w łącznie działa ich już w polskim e-commerce 30 936 (źródło: https://www.bisnode.pl/wiedza/newsy-artykuly/wzrost-liczby-sklepow-internetowych-w-polsce/).

Reklama Dlaczego warto stawiać na e-commerce?

Jeśli ktoś nie ma pewności, czy rozwijać dział e-commerce w swojej firmie, powinien przejrzeć najnowsze dane dotyczące polskiego handlu online. Wynika z nich, że w Polsce jest już 27,5 mln internautów, a 62% z nich dokonuje zakupów w sklepach internetowych, podczas gdy jeszcze w 2018 roku było ich 56%. Najwięcej, bo 32%, to osoby w wieku 35-49 lat, zaś drugie miejsce zajmują osoby powyżej 50 lat (26%). W Internecie kupują zarówno mieszkańcy wsi (24%), jak i największych miast (45%). Najczęściej nabywane towary to odzież, dodatki, akcesoria, obuwie, książki, płyty, filmy, kosmetyki i perfumy. Szybko rośnie także segment internetowej sprzedaży żywności. Wiele produktów jest oglądanych w sklepach stacjonarnych, ale potem kupowanych w sklepach internetowych (np. buty, sprzęt AGD i RTV). Pod koniec 2019 roku wartość polskiego rynku e-commerce może przekroczyć 50 mld zł (źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html). Czy w tej sytuacji można sobie pozwolić na nieobecność w internetowym kanale sprzedaży?

Reklama Jak zbudować dział e-commerce w firmie?

Uruchomienie sprzedaży internetowej zaczyna się od przygotowania strony internetowej i od otwarcia e-sklepu. To jednak zaledwie początek budowania działu e-commerce. Należy skompletować kompetentny zespół z menedżerem zarządzającym, który posiada umiejętności interdyscyplinarne z obszaru zarządzania, marketingu, sprzedaży, logistyki i zasobów ludzkich. Zwykle na początku sprzedaż internetowa odbywa się w ramach już istniejącej struktury firmy. Jednak z czasem e-commerce się rozrasta, wymaga nowej struktury organizacyjnej i wydzielenia odrębnego działu. Konieczne jest oczywiście współdziałanie internetowego kanału sprzedaży z handlowcami, marketingiem i innymi ważnymi działami firmy. Ważne jest to, aby zintegrować procesy w organizacji realizowane offline i online. W końcu e-commerce ma działać w strukturze danej firmy, a nie osobno!

Reklama Warto udostępnić innowacyjne płatności online

Jednym z problemów zgłaszanych przez klientów sklepów internetowych są niewygodne sposoby płatności, które potrafią skutecznie zniechęcić do dokonania zakupu online. Warto zatem postawić na innowacyjne rozwiązania w obszarze płatności, jako mogą one przyciągnąć więcej klientów (ten aspekt jest ważny dla 56% osób kupujących w Internecie) i zwiększy obroty działu e-commerce. Co ważne, Polacy najchętniej wybierają nowoczesne metody płatności, a szczególnie szybkie przelewy online, płatności kartą i płatności mobilne (źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html). Obecnie nie ma większego problemu, żeby wdrożyć wiele różnych metod płatności w dziale e-commerce. Wystarczy podpisać umowę z dobrym dostawcą płatności bezgotówkowych (np. Polskie ePłatności), aby je uruchomić w e-sklepie. Można dokonać np. integracji poprzez API i przyjmować płatności online bez przekierowania do zewnętrznego serwisu albo też korzystać z tzw. secure form - bezpiecznego formularza płatności przenoszącego na stronę dostawcy płatności. W ten sposób można przyjmować płatności wielowalutowe kartą (także dla klientów z zagranicy), one click (płatność jednym kliknięciem).

E-commerce to naturalny etap rozwoju firm z różnych branż. Dynamicznie rosnąca sprzedaż w kanale internetowym to okazja na zdobycie nowych klientów i zdobycie silniejszej pozycji na rynku. Nie warto zwlekać ze sprzedażą online - konkurencja już zapewne działa w Internecie!

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 637 komentarze: 0
24.09.2019, 09:02r. Drukuj




Powrót